X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

فوم آکوستیک  چیست؟

فوم آکوستیک  چیست؟

فوم آکوستیک در اصطلاح به فوم صداگیر و عایق صدا گفته می‌شود و با اسامی دیگری، همچون ابر آکوستیک، عایق صوتی و فوم جاذب صدا نیز خوانده می‌شود. فوم آکوستیک، همانطور که از نام آن برمی‌آید ماده‌ای سبک وزن است و ابر مانند است که از فوم پلی‌یورتان یا پلی‌استر و هم‌چنین فوم ملامین تهیه می‌شود. این عایق از ورود صداهای خارجی جلوگیری می‌کند، کیفیت صدای داخلی را افزایش داده و و موجب وضوح صدا در فضای  می‌گردد.

فوم آکوستیک مانع آلودگی صوتی می‌شود. سر و صدا، همراه با برگشت و پژواک زیاد است و این پژواک صدا موجب افزایش صدا و آلودگی صوتی می‌شود. خصوصیت اصلی و بارز فوم آکوستیک جلوگیری از بازگشت صدا و ایجاد ارتعاش صداست. این عایق صوتی با جذب صدا مانع از ایجاد آلودگی صدا و نویزهی اضافه در محیط می‌شود.صداگیری دیوار مشترک

موارد کاربرد فوم آکوستیک

فوم آکوستیک از بهترین و پرکاربردترین عایق‌های موجود در جهان است و از آن برای صداگیری محیط‌های گوناگونی مانند صداگیری دیوار مشترک یا ساخت استودیو استفاده می‌شود. از مهمترین انواع پنل های آکوستیک فوم شانه تخم مرغی می باشد.  برای کاهش صدا در مکان‌های پر سر و صدا، همچون موتورخانه‌، اتاقک آسانسور یا کارگاه‌ها و کارخانجات صنعتی از این عایق صوتی می‌توان بهره برد. این عایق برای صداگیری دیوارهای بیمارستانها و مراکز درمانی، دیوارهای مشترک بین واحدهای آپارتمانی، سقف و دیوارهای داخلی منزل برای جلوگیری از ورود و خروج صدا نیز کاربرد دارد.

قابلیت صداگیری و نویزگیری فوم آکوستیک چنان بالاست که به عنوان عایق صوتی در و دیوار و سقف استودیوهای ضبط صدا و سالن‌ها تئاتر و سینما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آکوستیک استودیو و سینما

آکوستیک (acoustic) در لغت مترادف vocal و phonic است و به معنی ارتعاش صدا می‌باشد. از مسائل مهمی که در ساخت استودیوها به آن دقّت می‌شود جلوگیری از ارتعاش صدا و پژواک صوت است. در مکان‌هایی چون استودیوهای ضبط صدا، سینماها، سالن‌های تئاتر و سالن‌های کنفرانس توجه به صداگیری دیوار، کف و سقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مکان‌ها نیاز دارند، ضمن جلوگیری از ورود صداهای خارجی، کیفیت و وضوح صدای داخل محیط را به حداکثر برسانند.فوم استودیو

فوم آکوستیک گزینه‌ای مناسب برای صداگیری این مکان‌هاست. قابلیت جذب صدای فوم آکوستیک متفاوت از دیگر عایق‌های صوتی است. استفاده از  این فوم، برای پوشش در و دیوار مکان‌هایی همچون استودیوهای ضبط صدا باعث افزایش کیفیت صدا در آن مکان می‌شود. این عایق صوتی با کاستن و یا حذف پژواک صدا و نویزهای زمینه، طنین صدا را در کنترل قرار می‌دهد. فوم آکوستیک باعث کاهش شدّت صدا ( noise resonance) در محیط شده و صدای باقی مانده در فضا را از بین می‌برد، به این ترتیب وضوح صدا به بهترین نحو افزایش می‌یابد. فوم آکوستیک برای صداگیری در و دیوار استودیوهای خانگی، اتاق موسیقی و اتاق تلویزیون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فوم آکوستیک نیک فوم

نوین فوم بهترین و با کیفیت‌ترین فوم آکوستیک را با تراکم بالا و در ضخامت‌های گوناگون بین 35 تا 70 میلیمتر و در طرح‌ها و پانل‌های گوناگون مناسب کاربردهای متفاوت عرضه می‌کند. طرح های مختلف فوم آکوستیک نوین فوم عبارتند از:عایق صوتی

  1. شانه تخم‌مرغی که به عایق صدا شانه تخم‌مرغی مشهور است.
  2. فوم هرمی که برای گوشه‌‌ها و زا‌یه‌های دیوار و سقف کاربرد دارد.
  3. فوم آکوستیک بیس ترپ.
  4. و فوم آکوستیک شیاردار دیفیوزر

از دیگر مزایای فوم آکوستیک نیک فوم، نصب آسان است. فوم آکوستیک پشت چسب‌دار محصولی است که نصب را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. همچنین نصب این فوم ها به راحتی با چسب و قیچی امکان پذیر است.

نیک فوم مفتخر است که این توانایی را دارد که فوم آکوستیک را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و براساس خواست و سفارش مشتری تولید و عرضه نماید. جهت تهیه تجهیزات آکوستیک و انواع عایق صوتی کاهش دهنده صدا های مزاحم یا مشاوره درباره راههای کاهش صدا ، صداگیری دیوار مشترک ، آکوستیک کردن اتاق ، صداگیری اتاق خواب و خانه و پنجره و ساخت دیوار صداگیر با کناف ، پشم سنگ و فوم صداگیر با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.

4 نظرات

  • حامد بکیان

    شماره تماس و مشاوره

    • نیک فوم

      02128423989

  • Alireza

    سلام .من در آپارتمان زندگی میکنم..و نوازنده درام هستم.. صدای پدال بیس(کیک)درامم از کف اتاقم به طبقه پایین میره و همسایه پایینی شکایت داره از این قضیه..برای گرفتن صداش باید از چه کفپوشی برای اتاقم استفاده کنم؟؟

    • نیک فوم

      سلام . می تونید از کفپوش تاتامی یا گرانولی استفاده بفرمایید.

درج نظر