X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

انواع فوم عایق آکوستیک و کاربرد آن

انواع فوم عایق آکوستیک و کاربرد آن

انواع فوم عایق آکوستیک و کاربرد آن

عایق های صوتی به کار رفته در مکان های مختلف امروزه انواع مختلفی دارند که هر کدام می تواند تاثیر زیادی روی جذب صدا در آن مکان ها داشته باشد. در واقع زمانی که خرید عایق صوتی و آکوستیک در بازار رواج شد برخی بدون توجه به کاربرد هر کدام، سعی در خرید انواع فوم های آکوستیک داشتند. این در حالی بوده که این افراد با شناخت کاربرد  انواع فوم های عایق صدا می توانند تجهیزات آکوستیک اتاق را با قیمتی بسیار کمتر تهیه کنند.

از آنجا که در کشور ما ابتدا محصولات مختلف وارد می شود و بعد فرهنگ استفاده از آن رواج پیدا می کند، استفاده از پنل های آکوستیک نیز به همین شکل در ابتدا هزینه های اضافی را به دوش خریداران قرار دارد. بعد از آن مشخص گردید که استفاده از انواع فوم های آکوستیک قوانین و اصولی دارد که به کار بردن آن تاثیر زیادی روی قیمت این فوم ها خواهد گذاشت. برای تعیین قیمت فوم های آکوستیک ابتدا می بایست اطلاعات خود را درباره ی آن و انواع آن افزایش دهیم تا با یک خرید سنجیده و معقول همراه شویم.

عایق آکوستیک استودیو

پنل آکوستیک چیست؟

کاربرد پنل اکوستیک در بازار بیشتر برای استودیو های موسیقی می باشد و اغلب مردم از مزایای این عایق های صوتی اطلاع چندانی ندارند. در واقع آکوستیک استودیو تنها یکی از کاربرد های مهم پنل های عایق صدا می باشد و در منازل مسکونی نیز می توان از این محصولات استفاده نمود. قیمت پایین عایق اکوستیک موجب می شود تا این محصول در بازار کاربرد بیشتری یابد تنها به شرط آن که مردم درباره ی ویژگی های این محصول بیشتر اطلاعات داشته باشند.

خانه های مسکونی پر تعدد که در شهرهای کلان و از جمله پایتخت وجود دارد، اغلب باعث آزار و اذیت دیگران می شود زیرا مصالح به کار رفته در آن نمی تواند به خوبی صدا را جذب کند و آن را انتقال خواهد داد. حتی اگر منازل مسکونی ساخته شده باشند، عایق های اکوستیک می توانند به عنوان عایق صوتی روکار نیز استفاده شوند و طرح های آن ها به صورت روکار هم برای مردم قابل قبول خواهد بود. استفاده از عایق ها و فوم های عایق صوتی با این کاربرد به زودی نه تنها در میان ایرانیان شهر نشین بلکه در سایر کشور ها نیز رایج خواهد شد.

در قدیم استفاده از پشم و شیشه یکی از راحت ترین کار ها برای ایجاد یک عایق صوتی مقبول بود و امروزه با پایین آمدن قیمت فوم آکوستیک در بازار مردم تمایل بیشتری به خرید عایق آکوستیک دارند. قیمت عایق های صوتی در بازار برای تجهیزات استودیو مناسب است اما این نرخ با خرید در حجم زیاد تر به صرفه نخواهد بود. انتظار می رود تا با رایج شدن خرید انواع فوم های آکوستیک قیمت آن نیز رو به کاهش برود.

عایق های آکوستیک با طول عمر طولانی و دوام بالایی که دارند در صنعت به راحتی جای پشم و شیشه و یونولیت های قدیم را گرفته اند و این فوم ها با قطر و ابعاد مختلفی در بازار عرضه می گردند.

پلی یورتان جنس فوم های انعطاف پذیر آکوستیک می باشد که برای پنل های عایق صوتی به کار می رود. این محصولات با وجود داشتن جنسی از پلی یورتان کیفیت بالایی خواهند داشت و به همین خاطر سریعا جایگزین عایق های صوتی قدیمی شده اند.

انواع فوم آکوستیک در بازار وجود دارد که هر کدام برای استفاده در مکان های خاصی مناسب است و لزوم شناخت این محصولات در برای ایجاد یک پنل آکوستیک مناسب نیز همین است. البته با وجود قیمت فوم آکوستیک در بازار، بهتر است به میزان کافی از انواع فوم و کاربرد آن ها آگاهی پیدا کرد.

پنل آکوستیک

انواع فوم آکوستیک

وجود موارد متعدد فوم با ابعاد گوناگون و سایز های مختلف موجب شده است تا فوم ها بر اساس طراحی و شکل و کاربرد آن ها تقسیم شوند و کمتر به ابعاد آن ها توجه می شود.

فوم شانه تخم مرغی

از پر کاربرد ترین فوم های آکوستیک موجود در بازار با قیمت مناسب که برای خرید نیز مناسب است، فوم آکوستیک شانه تخم مرغی می باشد. این مدل از فوم عایق آکوستیک به شکلی شبیه به شانه تخم مرغ تولید می گردد تا در جذب صدا بهتر عمل نماید. استفاده از فوم شانه تخم مرغی برای عایق صوتی روکار نشان می دهد که ظاهر آن برای کاربران تایید شده می باشد. قیمت فوم شانه تخم مرغی براساس ابعاد و ضخامت آن بوده که به صورت دو رو نیز در بازار عرضه می گردد.

فوم عایق دو رو صاف

فوم آکوستیک دو رو صاف یکی از انواع عایق های آکوستیک می باشد که استفاده از آن در بازار برای دیواره ها، کف زمین و فرش هم مناسب است. این فوم ها می توانند چسبدار و ساده نیز باشند. نوع ساده ی آن می بایست با چسب فوم های آکوستیک چسبیده شود و نوع چسبدار به همراه خود چسب داشته و نیازی به استفاده مضاعف از چسب نیست.

 عایق آکوستیک هرمی

فوم های عایق آکوستیک هرمی یکی از طراحی های تولید شده برای جذب صدا می باشد که در تجهیزات استودیو دخیل هستند. این فوم ها به عنوان عایق برای فرکانس های متوسط و بالا بوده و از نوع عایق های صوتی رو کار خواهند بود. استفاده از عایق های صوتی برای ضریب دانسیته ی 17 کیلوگرم برای جذب صدا در مکان های مختلف تاثیر زیادی دارد. آکوستیک کردن اتاق استودیو یکی از موارد کاربرد فوم آکوستیک هرمی می باشد.

فوم عایق آکوستیک لوله ای

فوم های عایق آکوستیک لوله ای کاربرد متفاوتی نسبت به دیگر فوم ها دارند و اغلب برای لوله کشی های مختلف استفاده می شود. اندازه این فوم ها نیز متناسب با سایز لوله تغییر می کند.

هنگام خرید فوم های آکوستیک و عایق صدا می بایست پارامتر های مختلفی از جمله جنس، موارد کاربرد، ضخامت و انعطاف پذیری آن را بررسی نمود زیرا که فوم های عایق صدا انواع مختلفی دارند و در قیمت نیز با یکدیگر تفاوت های چشمگیری خواهند داشت. استفاده از کارشناسان متخصص در زمینه ی خرید عایق اکوستیک به خریداران کمک می کند تا هزینه ی مازاد کمتری را بپردازند.

انتظار می رود در سال های نه چندان دور تولید فوم عایق آکوستیک به شکلی حرفه ای تر انجام شود تا کاربرد این محصول نیز افزایش پیدا کند و از طرفی قیمت های عایق صوتی برای خرید نیز مناسب گردند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع عایق صوتی ، عایق آکوستیک ، پنل های آکوستیک و اکوستیک کردن اتاق ، استودیو ، موتورخانه و صداگیری و نویز گیری با پنل عایق صوت و بیس ترپ و قیمت پنل اکوستیک و سفارش محصولات عایق صوت با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.

درج نظر