X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

فوم شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی عایق صدا

عایق فوم شانه تخم مرغی از محبوب ترین انواع پنل فوم آکوستیک می باشد. این پنل های آکوستیک شانه تخم مرغی در ورقه های 2 در 1 متر و با ضخامت های مختلف تولید می شوند. این محصول به نام های فوم شونه تخم مرغی یا پنل عایق صوت شانه تخم مرغی نیز نامدیه می شود. امروزه با وجود ازدحام جمعیت در فضای های کوچک شهری برای آنکه بتوان از این همهمه و شلوغی دور بود راه های جدیدی ابداع شده است. این راه ها هر کدام می توانند به راحتی اصوات مزاحم را از ذهن افراد دور کنند و در ازای آن آرامشی را برای آن ها ایجاد نمایند. استفاده از این روش ها باعث می شود تا مردم راحت تر با این شلوغی و سرو صدا کنار بیایند و حتی استودیو هایی که به فضایی آرام و بدون صدا نیاز دارند، در اوج شلوغی در شهر های بزرگ ایجاد گردند.عایق صدا شانه تخم مرغی

عایق صدا آکوستیک  همان چیزی است که با استفاده از آن می توان از حجم اصوات کم کرد و فضای آرامی را برای تجهیز استودیو و ضبط صدا تهیه نمود. پنل های عایق صوتی به راحتی در بازار یافت می شوند و نقش سازنده ای برای کاهش حجم بازخورد صدا ها و پژواک های محیط برای خریداران ایجاد می کنند. این صنعت رو به گسترش مزایای زیادی برای مردم ایجاد کرده است و بیشترین استفاده آن برای تهیه استدیو گزارش شده است.

عایق صدا چیست؟

برای آنکه بتوان امواج صدای ساطع شده را از اطراف شکست و کاهش داد، از عایق صدا استفاده می کنند. در واقع عایق صدا پژواک حاصله را محیط را بازتاب داده یا آن را جذب کرده و بدون در نظر گرفتن فاصله میان صدا با منبع، حجم امواج را کاهش خواهد داد.

در قدیم استفاده از پشم و شیشه و یونولیت برای ایجاد عایق صدا مرسوم بوده است و امروزه فناوری های روز برای تولید پنل های عایق صدا و آکوستیک جایگزین آن شده است.

فواید استفاده از عایق صدا

استفاده از پنل های عایق صدا موجب کاهش سر و صدا و به طور تخصصی تر کاهش نویز صدا می شود. از طرفی

فوم شونه تخم مرغی

صدا های نا خواسته ی موجود در محیط با وجود عایق صدا حذف شده و آکوستیک آرام را ایجاد خواهد کرد. همچنین صدا هایی که در اتاق عایق صدا به وجود می آید به بیرون درز نکرده و می توان با حذف منافذ آن به راحتی در یک خانه ی مسکونی نیز یک استودیو موسیقی ایجاد نمود. اغلب پنل های آکوستیک برای حذف اصوات با امواج معین استفاده می شود و بازخورد صدا ها را نیز در استودیو کم می کنند. به همین دلیل است که از مهم ترین تجهیزات استودیو استفاده از فوم آکوستیک می باشد.

استودیو موسیقی یکی از پر کاربردترین مکان ها برای استفاده از عایق های صوتی م

ی باشد و استفاده از آن به تازگی با رواج یافتن موسیقی در کشورمان افزایش پیدا کرده است. همچنین سالن های کنفرانش و آمفی تئاتر نیز به آکوستیک کردن نیاز دارند که با این عایق ها به راحتی انجام می شود.

پنل های عایق صوتی کمک خواهد کرد تا بسیاری از مشکلات ناشی از صدای بلند موجود در استودیو حذف گردد و از این رو سعی می شود تا قبل از کار، اتاق مجهز به عایق صوتی گردد.

آکوستیک های محیطی

آکوستیک به یکی از شاخه های علم فیزیک اطلاق می شود که هدف آن بررسی صدا و امواج مختلف می باشد. منظور از اکوستیک اتاق نیز استفاده از پنل های مختلف می باشد تا بتوان از بازتاب صدا به بیرون جلوگیری نمود. پنل های اکوستیک شامل دو نوع می باشد که اغلب در استودیو ها از پنل های اکوستیک جاذب استفاده می شود. آکوستیک کردن اتاق های استودیو به معنی حذف منبع صدا نیست و می بایست صدا های بازتاب شده از محیط با عایق ها جذب شوند.

یکی از مهمترین عایق های صوتی رو کار که در بازار ارائه می شود فوم شانه تخم مرغی می باشد. که در ادامه درباره ی آن صحبت خواهیم کرد.

 

خصوصیات فوم شانه تخم مرغی

از فناوری های به کار گرفته شده ی جدید و امروزی در پنل های اکوستیک استفاده از فوم شانه تخم مرغی می باشد. این فوم شکلی همچون شانه های تخم مرغ دارد که به جذب صدای بهتر کمک می کند. طراحی خاص فوم شانه تخم مرغی سبب شده است تا این محصول به عنوان روکار روی دیواره ها در پنل های عایق صوتی استفاده شود و نگرانی بابت ظاهر این فوم در اتاق اکوستیک وجود نداشته باشد. اغلب موارد رنگ فوم شانه تخم مرغی سیاه و خاکستری است و فضای تاریک را هنگام استفاده ی عایق روکار ایجاد می کند.فوم شونه تخم مرغی استودیو

جنس عایق صوتی فوم شانه تخم مرغی از پلی یورتان یا پولی اورتان می باشد که از جدید ترین مواد کشف شده در صنعت پلی مر و ایزومر ها بوده و در صنایعی همچون تولید فوم نرم و سخت به کار گرفته می شود. استفاده از فوم پلی یورتان در تهیه ی فوم شانه تخم مرغی موجب شده تا این محصول به یکی از کاربردی ترین عایق های صوتی امروزی در دنیا تبدیل شود.

فوم های شانه تخم مرغی در سایز ها و اندازه های مختلف تهیه شده و با دانسیته ی مشخص می توانند به عنوان جاذب صدا در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند. در واقع می توان فوم شانه تخم مرغی را یک عایق اکوستیک طرحدار بر شمرد که به عنوان تجهیزات استودیو شناخته می شود.

ابعاد فوم شانه تخم مرغی

بررسی ها نشان داده است که تولید کنندگان فوم شانه تخم مرغی از ابعاد گوناگونی برای طراحی این محصول استفاده می کنند و قطر آن تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد. در واقع عایق صدای رو کار می بایست اندازه های مختلفی داشته باشد تا بتوان از آن در هر مکانی استفاده نمود. ساختمان و طراحی منظم فوم شانه مرغی نیز تاثیر زیادی در حذف فیدبک های صوتی خواهد گذاشت و بهتر است هنگام انتخاب، موارد متعددی از ابعاد این فوم اکوستیک را بررسی نمود.

قیمت فوم شانه تخم مرغی به ابعاد آن بستگی دارد و این محصول در اندازه ها و سایز های گوناگون برای کاربرد وسیع تر با قیمت های معینی استفاده می شود. لذا بهتر است برای تعیین قیمت فوم شانه تخم مرغی وزن، ابعاد، قطر و طراحی آن را مد نظر قرار داد.

کاربرد فوم شانه تخم مرغی

استودیو از مهمترین مکان های کاربرد فوم شانه تخم مرغی می باشد که در بازار به عنوان تجهیزات آکوستیک کردن استودیو شناخته می شود. استفاده از فوم ها در ماشین، اتاق های مختلف کنفرانس، تئاتر و حتی برای آکوستیک کردن استودیوی ضبط صدا و ضبط ویدیو نیز رایج است. در برخی از منازل مسکونی نیز برای حذف صدای حاصل از ازدحام، از این عایق های صوتی استفاده می شود. فوم های شانه تخم مرغی با ضخامت های معین و دو رو نیز در موارد متعدد استفاده می شود که بسته به میزان ضخامت، طیف امواج جذب شده تفاوت هایی با یکدیگر دارد.

پنل های آکوستیک موجود در بازار انواع مختلفی دارند که فوم شانه تخم مرغی یکی از آن هاست و با مشورت بهتر می توان فوم های مختلف عایق صدا را با هم مقایسه کرده و سپس برای تجهیز آکوستیک اتاق آن را خریداری نمود.

پنل های عایق صوتی برای آکوستیک کردن محیط هر کدام بر اساس کاربرد می توانند موارد استفاده ی مختلفی داشته باشند. عایق های صوتی که در اکوستیک کردن به کار می رود را همچنین می توان با قیمت های مختلفی تهیه نمود و این نرخ ها بسته به مکان خرید، انصاف فروشنده و کیفیت فوم متفاوت است.

تجربه نشان داده است که اگر از فوم های آکوستیک برای عایق نمودن مکانی به صورت درست و با آگاهی استفاده نمود، قیمت فوم های عایق صدا بسیار پایین خواهند بود و این امر مزیتی مثبت برای استفاده از پنل های عایق صوتی به شمار می رود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره عایق صوتی ، فوم آکوستیک و فوم شانه تخم مرغی و خرید فوم آکوستیک با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.