X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

کفپوش اصطبل اسب و حیوان

کفپوش اصطبل اسب و حیوان

کفپوش اصطبل نویعی کفپوش لاستیکی با تراکم و خصوصیات منحصر به فرد است که در زیر پای اسب و همچنین در گاوداری ها زیر پای دام مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی مالک اصطبلی پر از اسب باشید، به سرعت متوجه خواهید شد که رطوبت می­تواند مشکلات زیادی در اصطبل بوجود آورد. خشک نگه داشتن کف اصطبل توسط کفپوش اصطبل برای سلامت اسب­ها نکتۀ بسیار مهمی است . اما این کار در فصول بارانی و در زمستان که رطوبت امری شایع است بسیار چالش­ برانگیز می­باشد.کفپوش لاستیکی اصطبل

چرا نبودن رطوبت در اصطبل مهم است؟

شما ممکن است که در ابتدا به اهمیت خشک بودن کف اصطبل اسب­ ها بی­ اعتنا باشید و با خود فکر کنید که چون اسب­ها در حیات وحش زندگی می­کنند، رطوبت برای آنها مشکلی نخواهد بود، درست است؟

خب، وقتی اسبی در اصطبل قرار داده می­شود، رطوبت می­تواند آسیب بیشتری به اسب وارد نماید. اگر کف اصطبل بطور مداوم مرطوب باشد، ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوید:

  • نرم شدن و تاب برداشتن سم­ها
  • مشکلات پوستی نظیر کهیر زدن
  • ریزش مو و سایر عفونت­ها
  • مسائل تنفسی، بخصوص اگر ادرار اسب در کف اصطبل باقی بماند
  • کشش ضعیف و سر خوردن یا افتادن اسب بر روی کف اصطبل

رطوبت بیش از حد می­تواند مشکلات بهداشتی و سلامتی زیادی برای اسب­ها بوجود آورد، بخصوص اگر اسب شب را در اصطبل بسته باشید. بهتر از از بروز رطوبت و مشکلات ناشی از آن پیشگیری نمایید تا اینکه مجبور شوید مشکلات متعاقب را برطرف نمایید.

بیایید نگاهی بیاندازیم به رایج­ ترین منابع ایجاد رطوبت در اصطبل­های اسب و اینکه از چه راهکاری می­توانید برای خشک کردن کف این اصطبل­ها استفاده نمایید.

مشکل: نفوذ رطوبت به پی اصطبل اسب

آیا اصطبل شما دائما مرطوب است، و شما نمی­توانید دلیل آن را بیابید؟ رطوبت ممکن است از پی اصطبل نفوذ کرده باشد. اگر کف اصطبل از بتن باشد، این امر محتمل خواهد بود. اصطبل تا حدودی نمناک خواهد بود زیرا رطوبت از لایۀ زیرین نفوذ نموده و کف اصطبل همیشه سرد و خنک خواهد بود.

اگر پی اصطبل شما از جنس خاک رس باشد باز هم ممکن است چنین مشکلی برای شما بوجود آید. اگر بیرون بارانی باشد، رطوبت به پی رسیده و در اینجا با لایه­های زیرین از اصطبل آمیخته می­شود.

کفپوش اصطبل و بهینه­ سازی طراحی اصطبل اسب

تهیۀ کفپوش­ گرانولی مخصوص زیر پای اسب و حیوانات می­تواند این مشکل را حل نماید. این کفپوش­ها بعنوان مانعی بین پی اصطبل و تأسیسات بالایی عمل کرده و به شما کمک می­کنند تا اصطبل را خشک نگه دارید. اگر کف اصطبل از جنس بتن باشد، استفاده از این کفپوش­های بسیار مناسب خواهد بود زیرا آنها بین بتن سخت و اسب یک مانع منعطف ایجاد می­کنند. بعلاوه، این کفپوش­ها به حفظ اسب از سرمای بتن کمک می­کنند و محیطی سالم­تر و راحت­تر برای اسب مهیا می­کنند.

نکات پاکسازی

اگر با یک اصطبل مرطوب مواجه شدید، چه بر اثر سیل باشد و با به دلیل کثیف­کاری اسب، شما مجبورید که آنجا را بطور کامل و مناسب پاکسازی نمایید. شروع کار با خارج کردن تمام بستر مرطوب است و سپس خشک کردن کفپوش­های اصطبل به طور کامل. اگر رطوبت زیر کفپوش­ها جمع شده باشد، باید آنها را بیرون ببرید، زیر کفپوش را خشک نمایید و سپس دوباره کفپوش­های خشک شده را جای خود قرار دهید.

حالا تنها کافی است تا مواد زیرپایی را روی کفپوش بریزید که کاملا خشک و تمیز است. شاید بخواهید قبل از ریخت مواد زیرپایی، از مواد ضدعفونی کننده استفاده نمایید. مطمئن شوید که بستر اصطبل خشک و تمیز بوده و مقدار زیادی از مواد زیرپایی را روی کف اصطبل بریزید.

مزایای کفپوش­ اصطبل

این کفپوش­ها مقابله و کار با اصطبل­های مرطوب را بسیار ساده ­تر می­کنند. این کفپوش­های لاستیکی به شما کمک می­کنند تا از مرطوب شدن بستر اصطبل در تماس با پی مرطوب جلوگیری نمایید. اگر پی اصطبل از جنس ماسه یا خاک رس باشد، این نکته اهمیت بیشتری خواهد یافت. اگر مجبور هستید که اصطبلی باریک و دراز داشته باشید، کار برای شما ساده ­تر خواهد بود.

کفپوش­های اصطبلی به شما کمک می­کنند تا بستر را خشک نگه دارید و بعنوان یک مانع بین پی و بستر اصطبل عمل می­کنند. به جای جذب رطوبت موجود در پی سازه، آن را از بستر جدا نگه داشته و دیگر نیازی نیست که مرتب مواد بستر را عوض نمایید. با این کار هم در وقت و هم در هزینه صرفه­جویی نموده­اید، بخصوص وقتی یک انبار غله و چندین اصطبل داشته باشید.

این کفپوش اصطبل مزایای دیگری نیز دارند که هزینه کردن برای آنها را توجیه می­کنند. اگر در حال تأسیس یک باشگاه حرفه­ ای سوارکاری هستید، کفپوش اصطبل باید مورد توجه قرار گیرند. با این کار اصطبل و باشگاه شما در سطح بالاتری قرار خواهد داشت و می­تواند به کسب وکار جدید شما کمک نماید.

فراموش نکنید که کفپوش­ های خشک اصطبلی برای سلامت و راحتی اسب­ها نیز اهمیت دارند. هم در خشک کردن اصطبل به شما کمک می­کنند و هم از بروز برخی از مشکلات بهداشتی نظیر کهیر پوستی و ریزش موی اسب جلوگیری می­کنند. استفاده از اینها باعث می­شود که اسب­ها کمتر در درون اصطبل سر بخورند و روی زمین بیافتند. این کفپوش­ها محیطی بسیار راحت­تر برای اسب­های شما مهیا می­کنند و یک راه­حل عالی برای حفظ سلامت اسب­ها هستند.

ساخت اصطبلی ایده ­آل

همانطور که به طراحی و بررسی اصطبل می­پردازید ممکن است متوجه شوید که نیاز دارید تا کمی پیشرفت و بهسازی صورت بگیرد تا سلامت و ایمنی اسب­ها به حداکثر میزان خود برسد. به یاد داشته باشید، تمیز کردن مداوم، تهویۀ مناسب و مدت زمان مناسب حضور اسب در اصطبل از نکات مهم در هر اصطبل اسب می­باشند.

اگر می­خواهید در زمینۀ کفپوش اصطبل برای انبار غله و طویلۀ خود اقدام نمایید لطفا با تیم خدمات مشتریان ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که بتوانیم به شما در یافتن گزینه ­های مناسب مطابق با نیازهایتان کمک نماییم. همچنین برای مشاوره و خرید تاتامی ، کفپوش ورزشی ، کفپوش مهدکودک و سایر محصولات مختلف با مشاورین شرکت نیک فوم  تماس بگیرید.