X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

فوم عایق لوله

فوم عایق لوله

فوم لوله ای یا فوم عایق لوله چیست و چه کاربردی دارد؟ لوله ها کاربرد فراوانی در زندگی روزمره دارند بطوریکه درانتقال آب و گاز و دستگاهای انتقال مواد در کارخانه و هم چنین سیستم های گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده هستند. در نتیجه جلوگیری از آسیب به لوله ها، جلوگیری از یخ زدگی و هم چنین جلوگیری از هدر رفت انرژی از دغدغه ها و نکات اساسی در طراحی تاسیسات ساختمانی می باشد. فوم عایق لوله که به اصطلاح فوم لوله ای نیز نامیده می شود به همین منظور طراحی و تولید شده است.

در گذشته از برای عایق کردن لوله های آب و تاسیسات از عایق های سنتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه استفاده میشد. اما اکنون فوم لوله یا لوله های فومی با کارایی، وزن پایین و قیمت مناسب به عنوان عایق و ضربه گیر تولید می شوند که خیال سازندگان و لوله کش ها را از بابت سیستم لوله کشی راحت می کند.عایق لوله فوم

فوم لوله چیست؟

فوم های لوله ای یا لوله فومی یکی از وسایل پر کاربرد در استفاده در سیستم های تاسیسات و موتوخانه است. فوم عایق لوله نوعی از انواع فوم پلی اتیلن می باشد. این محصول در صنعت ساختمانسازی به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد .فوم لوله  دارای تراکم بالا و از نوع فوم سلول بسته می باشد .

لوله های فومی با ضخامت هایی  متفاوت در اندازه 12 تا 63  میلی متر و رنگ های مختلف عمدتا در دونوع پلی اتیلن و الاستومری ساخته میشوند. فوم لوله ها نقش عایق ضربه ، حرارت، رطوبت، برودت ، و حتی گاها صدا را دارند و باعث افزایش طول عمر لوله ها میشوند هم چنین از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند در نتیجه این فوم ها توجیه اقتصادی بالایی نیز دارند .فوم لوله ای

کاربردهای عایق لوله فومی

لوله های فومی به منظور عایق بندی لوله های آب سرد و گرم ،تاسیسات حرارتی و برودتی در صنعت های متفاوت مانند نفت و گاز ، حفاظت از سیستم های لوله کشی و هم چنین لوله های کارخانه ها و دستگاهای آنها در مقابل صدمات فیزیکی و شیمیایی به کار گرفته میشوند.

در صنایع بسته بندی و تزییناتی و همینطور صنعت خوردرو سازی کاربرد دارند .امروزه در لوله های مربوط به وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی تیرک دروازه ،حلقه بسکتبال و غیره نیز از فوم لوله استفاده میشود .فوم عایق لوله برای جلوگیری از هدررفت و حفظ انرژی در ساختمان و در لوله کشی کاربرد بسیاری دارد.

انواع فوم عایق لوله

  • فوم لوله پلی اتیلنی
  • فوم الاستومری

فوم لوله ها عمدتا در دو نوع پلی اتیلنی و الاستومری که دارای ساختار سلول بسته هستند در رنگ ها و ضخامت گوناگون به شکل های توری مانند ،روکش آلومینیومی و غیره به بازار عرضه می شوند .

در ادامه به تعریف مزایا و ویژگی هر نوع میپردازیم

فوم لوله پلی اتیلن

این نوع از لوله های فومی به دلیل داشتن ترکیب پلی اتیلن فشرده به این نام خوانده میشوند و علامت ‌peنشانگر آنهاست .تراکم سلول ها در فوم پلی اتیلن بسیار بالاست در نتیجه بهترین نوع عایق برای انواع لوله هاست .این فوم لوله ها دربرابر رطوبت مقاوم هستند در نتیجه از زنگ زدگی لوله ها جلوگیری می کنند .دربرابر عوامل شیمیایی نیز مقاوم هستند و تا خدی عایق حرارت و برودت و صدا هستند .فوم لوله پلی اتیلن در دماهای منفی53درجه سانتی گراد تا مثبت  90 درجه سانتی گراد قابل استفاده هستند .در ضخامت های مختلف و رنگ بندی متفاوت تولید میشوند.

کاربرد فوم لوله های پلی اتیلن

در عایق سازی تاسیسات ساختمان،کارخانه ها ،صنایع مختلف است.لوله فومی پلی اتیلنی سبک و نرم هستند و قابلیت حمل و نصب آسان دارند و در مقایسه ها فوم لوله الاستومری هزینه پایین تری دارند .یکی از انواع فوم لوله پلی اتیلنی فوم لوله فنلی است که در برابر آتش و شعله ، باران های اسیدی و حلال های آلی مقاوم است‌.

فوم لوله الاستومری

نوع دیگر فوم لوله های موجود در بازار لوله فومی الاستومری است که به طور موثری از انتقال حرارت جلوگیری می کنند و هم چنین توانایی بالایی در منع نفوذ بخار دارند زیرا سطح داخلی آنها دارای پوشش ضدبخار است . این عایق برای جلوگیری از هدررقت انرژی از طریق لوله ها و مخازن نقش بسزایی دارد .نصب آنها راحت است و پس از عملیات لوله کشی برروی لوله ها قرار میگیرند .عایق لوله الاستومری

کاربرد لوله های فومی الاستومری

در تاسیسات بعنوان عایق سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در لوله های ساختمانی و لوله های انتقال سیالات هم چنین در کارخانه های متفاوت مثل صنایع کاغذ و لاستیک و دارو ،عایق بندی لوبه های انتقال این مواد و عایق بندی تاسیسات مکانیکی می باشد.

نوعی از لوله های فومی الاستومری دارای روکش آلومینیوم هستند که با نام فوم لوله الاستومری با روکش آلومینیوم یا عایق لوله متالایز خوانده میشوند. این عایق ها در محیط هایی که لوله نیاز به مقاومت بیشتری دارد مثل فضای بیرون و مقاومت در برابر عوامل جوی )باران،اشعه خورشید،طوفان وغیره استفاده میشوند. برای اینکه خیالتان از بابت لوله کشی و عایق بندی لوله ها و هدر رفت انرژی  راحت باشد خرید فوم عایق لوله با کیفیت را به شما توصیه می کنیم.

فوم لوله از کجا بخریم؟

این سوال که فوم لوله را از کجا خریداری کنیم برای بیشتر سازندگان و پیمانکاران ساختمانی پیش میاید. تراکم و کیفیت فوم لوله شاید در نگاه اولیه یا از روی عکس قابل تشخیص نباشد، ولی خرید فوم لوله متراکم و با کیفیت مناسب تاثیر فراوانی در عایقکاری و جلوگیری از یخ زدن لوله های آب در سرما و زمستان دارد. نیک فوم به عنوان یکی از کارخانه های تولید انواع فوم و لاستیک آماده ارایه مستقیم فوم لوله در ضخامت های مختلف برای لوله های با سایز مختلف به مشتریان عزیز در سراسر کشور می باشد. برای خرید فوم عایق لوله به قیمت ارزان و دریافت مشاوره برای عایقکاری لوله ها با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.