X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

فوم زیر فرش

فوم زیر فرش

شاید تا به حال در مورد استفاده از فوم زیر فرش فکر نکرده‌اید. فوم زیر فرش و موکت نوعی از فوم پلی اتیلن است که عمدتا در ضخامت 8 یا 10 میلی متر تولید می گردد. این پد برای زیر فرش فوق‌العاده ضروری است. شاید باورتان نشود که پد زیر فرش، می‌تواند در دراز مدت، باعث صرفه‌جویی در هزینه شود و از بروز مشکلات بسیاری مانند لغزندگی و هدر رفت انرژی از کف و … جلوگیری می‌نماید. این محصول در ساخت و ساز و طراحی باغ ویلا و ساخت و عایق بندی منازل مسکونی و تجاری استفاده فراوانی دارد.

مهم نیست که فرش خود را کجا قرار دهید. روی یک موکت، چوب سخت یا موزاییک و …، پد زیر فرش، برای نگه‌داشتن آن در محل و جلوگیری از لغزش یا جابه‌جا شدن، بسیار مؤثر است. این فوم‌ها را جهت زیر موکت یا قالی و قالیچه نیز استفاده می‌کنند. فوم رولی پلی اتیلن قهوه ای با عرض 2 متر از رایج ترین گونه های فوم زیر قالی و فرش در ایران و عراق است.

فوم زیر فرش در کشورهای آمریکایی:فوم فرش

بیایید از زبان مردم کشورهای دیگر این فوم را بررسی کنیم. فوم زیر فرش در آمریکا اولین انتخاب پس از خرید فرش‌ها، قالی‌ها و قالیچه‌های شرقی است. آن‌ها برای فرش‌های شرقی اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند و به‌خوبی از آن نگهداری می‌کنند. این فوم‌ها توسط کارخانجات آمریکایی ساخته می‌شود و اهمیت بسزایی دارد.

 

کارخانجات کشورهای دیگر نیز همانند برخی کارخانجات ایرانی و حتی شرقی، از مواد دوستدار محیط‌زیست استفاده می‌کنند. هم‌اکنون نود درصد تولید فوم‌های زیر فرش از مواد ضایعاتی است که ضررهای جبران ناپذیری به انسان می‌زند. هنگام خرید پد زیر فرش دقت داشته باشید که از مرکز معتبر آن‌ها خریداری نمایید.

 

چرا فوم زیر فرش استفاده کنیم؟

خرید فوم زیر فرش، طول عمر فرش شما را افزایش می‌دهد. این فوم‌ها با جلوگیری از بین رفتن الیاف فرش، خرد شدن و صاف شدن آن و … می‌تواند استفاده بهینه از فرش را به شما نشان دهد. مانند یک بافر یا جذب ضربه، بین لایه سخت زیرین و فرش عمل می‌کند.فوم فرش و موکت

فوم زیر فرش، همچنین مانع از رنگی شدن کف زمین(در برخی فرش‌های دست‌بافت) و همچنین از بین رفتن و پاره شدن گوشه‌های فرش و یا چروک شدن آن می‌شود. اگر شما فرش گران‌قیمت و یا دستبافت ایرانی خریده‌اید، خرید فوم زیر فرش یک راه مقرون‌به‌صرفه برای محافظت از سرمایه شما است با این کار می‌توانید عمر فرش خود را چندین برابر طولانی‌تر کنید.

مهم نیست شما یک کودک، بالغ یا بزرگسال هستید، فرش‌ها بر روی کف لغزنده می‌توانند برای هرکسی خطرناک باشند. فوم فرش واقعاً می‌تواند زندگی شما را نجات دهد و می‌تواند یکی از دلایل اصلی شما برای استفاده از این پد، حتی در تمام خانه باشد.

انواع فوم زیر فرش

فوم زیر فرش یاRug Pad  دارای انواع مختلف است و شما می‌توانید بسته به نوع فرش و نوع کفپوش آن را انتخاب نمایید.

  • فوم فرش ضد لغزش Superior Lock که نه تنها مانع لغزش شما بر روی فرش می‌شود بلکه کفپوش خانه شما را از آسیب حفظ می‌کند. همچنان در برابر رطوبت و کپک مقاوم است(مناسب برای مناطق مرطوب).
  • فوم ضد صدا Eco-Comfort Memory Foam Pad نرمی این فوم لذت‌بخش است. این فوم نیز برای کف چوب، بتون و سنگ استفاده می‌شود.

فوم زیر فرش

فوم زیر فرش از چه نوع فومی است؟

می‌دانید که فوم‌ها در دو نوع تولید می‌شوند. فوم‌های سلول باز که بیشتر آن را فضاهای خالی گازی پر می‌کند و فوم‌های سلول بسته که گازها در بین لایه‌های مایع و جامد محفوظ و زندانی هستند.

فوم زیر فرش نیز از فوم‌های سلول بسته است که بسیار بادوام و ضربه‌گیر است. این فوم در کارخانه نوین فوم از مواد با کیفیت و درجه یک تولید می‌شود، موادی که سازگار با محیط‌زیست است و هیچ گونه لطمه‌ای به‌سلامت شما نمی‌زند.

مزایای استفاده از فوم زیر فرش:

  • فوم زیر فرش عایق رطوبت است: عایق نم و رطوبت است و اجازه عبور رطوبت و انتقال آن از کف ساختمان به فرش را نمی‌دهد. در مناطق مرطوب کنار دریا یا دامنه کوه، این پد می‌تواند بهترین عایق برای جلوگیری از رطوبت به بدن انسان شود.
  • عایق برودت و حرارت است: فوم زیر فرش، با به وجود آوردن الکتریسیته ساکن، اجازه از بین رفتن و عبور گرما و سرما از کف ساختمان را نمی‌دهد. برای مناطق سردسیر و رطوبتی این پد، یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از هدر رفت انرژی است. کاهش از بین رفتن بخشی از انرژی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شماست.
  • فوم زیر فرش عایق صدا است: این فوم جهت جلوگیری از عبور صدا از کف ساختمان شما به سقف ساختمان طبقه پایین می‌شود. این روزها که آپارتمان‌نشینی یکی از دغدغه‌های مردم به خصوص در کلان‌شهرها شده است، این فوم می‌تواند به کودکان، اجازه بازی و سر و صدا بدهد. کودکان با آرامش خاطر می‌توانند بدوند، بپرند و بازی کنند.
  • فوم زیر فرش دارای تنوع رنگ است: پد فوق دارای رنگ‌های متنوع و زیباست که می‌توانید بر اساس رنگ فرش و نوع ماده کف ساختمان آن را انتخاب نموده و خریداری نمایید.
  • فوم زیر فرش مستحکم است: این فوم‌ها از نوع فوم‌های فشرده و سلول بسته است. فوم‌های سلول بسته بسیار مقاوم‌اند. به همین دلیل در برابر ضربه‌ها خاصیت ضدضربه و صدا دارد و به همین دلیل عایق است.
  • فوم زیر فرش قیمت مناسب دارد: شما با هزینه بسیار پایینی، می‌توانید از فرش‌های گران‌بهای خود مراقبت نمایید. می‌توانید کودکان را آزاد بگذارید و می‌توانید در هزینه‌های انرژی خود صرفه‌جویی کنید.