X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن یا پلی فوم نوعی از فوم با ترکیبی از پلی اتیلن و حبابهای ریز هوا می باشد. این محصول به علت خواص فیزیکی و شیمیایی خود می تواند به عنوان یک عایق مناسب برودت ، حرارت ، رطوبت و صوت عمل نماید. از سوی دیگر خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری فوم پلی اتیلن موجب می گردد که بتوان ازاین محصول به منظور بسته بندی محصولات ، مبلمان ، یخچال ، محصولات صوتی و تصویری ، چینی و شکستنی ، محصولات صنعتی و… استفاده نمود کالا و اجناس استفاده نمود. فوم پلی اتیلن به شکل رولی ، فوم تشک یا ورقه ای و فوم عایق لوله تولید میگردد.پلی فوم

فوم های پلی تیلن به علت ساختاری که دارند قابل کاربرد در مواردی هستند که وزن کم و سبکی لازم است. خواص فوم های پلی اتیلنی تحت تاثیر ساختار تخلخلی آن و خواص مکانیکی پلیمر پایه، می باشد. خواص مهم و جالب توجه فوم های پلی اتیلنی عبارتند از برگشت پذیری بالا، جذب انرژی، سبکی، مقاومت به مواد شیمیایی، هدایت حرارتی پایین، ترموفرم پذیری، امکان تولید در دانسیته مختلف و  آسانی در ساخت و غیره..میباشد.

مزایای فوم پلی اتیلن

  • عایق صدا
  • عایق رطوبتی
  • عایق حرارتی و برودتی
  • کاربرد راحت و اقتصادی
  • قابلیت انعطاف و ضربه پذیری
  • مقاومت شیمیایی و فیزیکی مناسب
  • قدرت چسبندگی قوی به هر ماده ای
  • حمل آسان و سرویس و نصب سریع
  • کیفیت و دوام به واسطه خاصیت ضد آب و مقاومت شیمیایی
  • راندمان بالا در جذب ارتعاش ، عایق حرارتی و ایزوله صوتی

موارد استفاده فوم پلی اتیلن

  • استفاده به عنوان عایق صدا، عایق صوتی و رطوبتی در ساختمان
  • ضربه گیر و محافظ در صنایع بسته بندی
  • استفاده در صنایع خودروسازی
  • تولید تشک های ورزشی و طبی
  • استفاده در صنایع بسته بندی و تزئین
  • عایق گرما برای یخچال و تهویه کننده هوا
  • عایق وسایل الکتریکی
  • عایق دور کانال کولر
  • کاربرد به عنوام فوم زیر فرش و زیر موکت
  • استفاده در تشک های طبی و کلاه ایمنی و کوله پشتی و کفش و پوشاک
  • استفاده در کف پوش ها و زیرسازی پارکت

فوم پلی اتیلن کارخانه

در شرکت نیک فوم امکان تولید فوم رول پلی اتیلن در تمام رنگ ها ابعاد و ضخامت موجود میباشد همچنین تولید جنس اصل با کیفیت و استاندارد، قدمت بالای 10 سال و تجربه دانش تخصصی ما در این محصولات ما را در ساخت این محصولات منحصر به فرد ساخته است

پلی فوم یا فوم پلی اتیلن به علت برخورداری از خصوصیات مفید و تاثیر گذار، امروزه در گستره وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. فوم از جنس  پلی اتیلن در شکل فوم رول سایلنت  یا ورقه ای  یکی از محصولات پر کاربرد و پرطرفدار در عایق کاری به شمار می رود. این محصول در ضخامت های مختلف و ابعاد گوناگون تولید و ارائه می شود. از این نوع فوم به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین عایق های صوتی، رطوبتی، حرارتی و برودتی نام برده می شود.

قابلیت دوام و مقاومت پلی اتیلن در شرایط دمایی بالا و پایین و همنیطور مقاوم بودن در برابر عوامل محیطی، استفاده از این محصول را در کانون توجهات قرار داده است. ضد آب و ضد رطوبت بودن فوم، استفاده از آن را در شرایط آب و هوایی نامساعد و نامطلوب امکان پذیر می سازد. این محصولات از فرآورده های گاز طبیعی یا نفت خام تولید می گردند و انواع آن با یکدیگر، متناسب با ساختار مولکولی خود دارای تفاوت هایی هستند. امروزه ردپای فوم پلی اتیلن در بیشتر حوزه های تولیدی، صنعتی و ساختمانی به صورت برجسته و پر رنگ به چشم می خورد. این فوم ها به دلیل خاصیت ضربه پذیری بالا، برخورداری از مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی مختلف، سبک و انعطاف پذیری بودن در ابعاد گسترده ای بکار گرفته می شوند. همچنین در شکل های رولی، لوله ای و ورقه ای تهیه و تولید می گردند. تراکم و چگالی بسیار مناسب این محصولات، حضور آن را در صنایع مختلف بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. قیمت فوم پلی اتیلن، یکی از موارد تاثیر گذار در انتخاب و خرید آن به شمار می رود.

عوامل مؤثر و تاثیر گذار بر قیمت فوم پلی اتیلن

عوامل تاثیر گذار و مهمی، قیمت فوم پلی اتیلن را تحت شعاع خود قرار می دهد. یکی از این عوامل مؤثر، ضخامت لایه های فوم می باشد. به علت اینکه تولید این محصول در ضخامت های مختلف انجام می گیرد، به همین جهت قیمت فوم نیز متناسب با نوع ضخامت بکار رفته در لایه های آن تفاوت دارد. نوع کاربری و شرایط استفاده از محصول در فضای مورد نظر هم در قیمت فوم پلی اتیلن تاثیر دارد. مواد اولیه مرغوب و باکیفیت بکار رفته در بافت محصول نیز می تواند قیمت فوم را تحت شعاع خود قرار دهد. به طور کلی، قیمت فوم پلی اتیلن از نقطه نظر اقتصادی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. از این جهت، یکی از دلایل انتخاب و سفارش فوم از نوع پلی اتیلن، صرفه اقتصادی مطلوب آن به شمار می آید. بر همین اساس، استفاده از این محصول در دستور کار بسیاری از افراد و حوزه های کسب و کار قرار گرفته است.

موارد و لزوم استفاده

فوم پلی اتیلن، به علت خاصیت نرمی و انعطاف پذیری مناسب و قابل توجه، در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان از جایگاه بسیار حائز اهمیتی برخوردار می باشد. از آنجایی که در حوزه ساختمان بسیاری از انرژی مصرفی از طریق بخش هایی نظیر کف و سقف بنا اتلاف می شود، نقش و اهمیت فوم های پلی اتیلن بیش از پیش مورد توجه واقع می شود. بدون تردید، هر ساله میزان چشمگیر و قابل توجهی از مصرف انرژی برای تامین سرمایش یا گرمایش ساختمان ها بکار می رود. به همین جهت، بهینه سازی و مصرف صحیح انرژی و سوخت، یکی از مقوله های تاثیر گذار و مؤثر در این زمینه به شمار می رود. از طرف دیگر، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی افراد، در زمره خواسته ها و تمایلات همه انسان ها محسوب می شود. بنابراین فوم پلی اتیلن، دریچه تازه ای را به سمت مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه ها برای آسایش افراد باز نمود.

امروزه عایق بندی مناسب فضای خانه، یک راهکار بسیار مقرون به صرفه و تاثیر گذار در زمینه جلوگیری از اتلاف مصرف سوخت به شمار می رود. استفاده از فوم های از نوع پلی اتیلن، نیازهای موجود در این موارد را به خوبی برآورده می سازد. اگرچه قسمت عمده ای از این نوع فوم برای مصارف عایق کاری و در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، اما صنایع مختلف نیز از وجود این محصولات بی نصیب نمانده و از مزایای تاثیر گذار آن بهره کافی و لازم را می برند.

مشخصات و خصوصیات فنی پلی فوم 

فوم پلی اتیلن بر خلاف انواع فوم ای وی آ (EVA foam)  مانند کفپوش تاتامی از نوع فوم های فشرده و سلول بسته به شمار می آید. این محصول به عنوان عایق رطوبتی و سرما به عنوان فوم زیر فرش هم استفاده می شود.  وزن سبک و مناسب این محصول، استفاده از آن را در عرصه های مختلف صنعتی و اقتصادی مهیا نموده است. برگشت پذیری مطلوب این نوع فوم، یکی از خصوصیات بارز و شاخص آن محسوب می شود. برخورداری از خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن، بکارگیری محصول را در انواع شرایط آب و هوایی میسر می سازد. همچنین برای جلوگیری از نفوذ آب در محیط های مرطوب و نم دار، گزینه قابل قبول و کاربردی به حساب می آید. مقاومت بالای محصول در برابر عوامل شیمیایی و محیطی، یکی از مشخصات حائز اهمیت و مهم این نوع فوم می باشد.

فوم عایق روکش دار متالایزفوم از جنس پلی اتیلن در رنگ های مختلف و متنوع تولید و عرضه می گردد. یکی از مشکلات و معضلات محیط های ساختمانی، عدم ماندگاری دمای مناسب در فصل های سرد و همینطور گرم می باشد. فوم از جنس پلی اتیلن به علت مواد اولیه مرغوب و باکیفیت بکار رفته در ساختار خود، در برابر گرما و سرمای زیاد از مقاومت قابل توجهی بهره می برد. خاصیت ارتجاعی مطلوب محصول، یکی از نقاط قوت و بسیار مهم آن محسوب می شود. در بافت این محصولات هیچگونه متریال خطرناک و مضر برای سلامت انسان مورد استفاده قرار نمی گیرد. به همین جهت، ضمن بی خطر بودن، سازگاری مناسبی نیز با محیط زیست برقرار می کند. قیمت فوم پلی اتیلن از نقطه نظر اقتصادی، مقرون به صرفه و مناسب می باشد. به همین جهت، از این محصول در ابعاد و جنبه های وسیع و مختلفی بهره برده می شود.

بررسی کیفیت سنجی و سطحی کیفی فوم پلی اتیلن

سطح کیفی و مرغوبیت بالای فوم پلی اتیلن، یکی از موارد کلیدی و تاثیر گذار آن به شمار می آید. به طور معمول، برای سفارش و خرید هر محصول، مؤلفه کیفیت و مرغوبیت آن، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به عبارت دیگر، انتخاب یک محصول حول محور کیفیت آن تحقق می یابد. فوم های از نوع پلی اتیلن به علت بهره مندی از مواد اولیه مرغوب و استاندارد، از لحاظ کیفی در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می برند. در مقوله کیفیت سنجی، این محصول از جنبه های رطوبتی، حرارتی و صوتی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند. این موارد، کیفیت و مقاومت فوم را به نحو مطلوب متجلی می سازد. کیفیت محصول تاثیر مستقیم بر دوام و استحکام آن از خود بر جای می گذارد. تولید فوم پلی اتیلن بر اساس استاندارد های روز دنیا صورت می گیرد. به همین جهت، نیازهای افراد را به بهترین نحو پاسخگو می باشد.

فوم رول زیر فرشکاربردهای مهم و تاثیر گذار فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن، در نقش عایق های صوتی، رطوبتی و حرارتی، حضور بسیار پر رنگ و تاثیر گذاری را در صنعت ساختمان ایفا می نماید. ویژگی محافظ گونه و ضربه پذیری این محصول، در صنعت بسته بندی و موارد مرتبط با آن، در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. حالت انعطاف پذیری و نرمی مطلوب این مدل فوم، پای این محصولات را در صنایع ماشین و خودروسازی به شکل ویژه ای باز نموده است. در این صنعت از فوم به عنوان درزگیری بخش هایی از قطعات خودرو بکار گرفته می شود. همچنین در تولید آفتاب گیر، داشبورد، سقف و درب خودرو کاربرد بسیار فراوانی دارد.

در محیط های آموزشی و ورزشی نیز می توان آثاری از این نوع فوم را مشاهده کرد. در تولید انواع گوناگون کفپوش مهدکودک و حیاط مدارس می توان روی این محصول حساب باز نمود. تشک های ورزشی نیز به علت خاصیت ارتجاعی مناسب این نوع فوم، از وجود آن نهایت بهره را می برند. صنعت دکوراسیون و مبل سازی نیز از وجود این محصول بی نصیب و بی بهره نمانده است. برای زیرسازی سطوح مختلف پارکت هم این محصول کاربرد گسترده ای دارد.

فوم از جنس پلی اتیلن در صنایع کفاشی و نساجی نیز کمک بسیار شایانی انجام می دهد. در مقوله تاسیسات هم از فوم پلی اتیلن برای عایق کاری مخازن و لوله های انتقال هوا استفاده می گردد. در بخش کشاورزی این محصول برای پوشش گلخانه بکار گرفته می شود. برای موارد بیمارستانی و طبی هم می توان از این محصول نهایت بهره را برد.

 

مزیت خرید فوم پلی اتیلن از نیک فوم

  • بهترین قیمت فوم پلی اتیلن
  • ارسال سریع به سراسر کشور و کشورهای همسایه
  • خرید مستقیم از کارخانه و قیمت بهتر با حذف واسطه ها و خرید بی واسطه
  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول و خدمات مشتریان

اینها تعدادی از مزایای خرید فوم پلی اتیلن از شرکت نیک فوم می باشد. این محصول از پلی اتیلن سبک یا LDPE مرغوب و درجه یک تولید می شود. تعهد به کیفیت و ارایه محصولات با قیمت مناسب شرکت نیکفوم را در تهیه فوم های پلی اتیلن و دیگر محصولات منحصر به فرد میسازد.

نیک فوم برای عایق و کفپوش محصولات دیگری مانند کفپوش گرانولی ، کفپوش کودک ، فوم آکوستیک و سایر محصولات را تولید می کند. محصولات به سراسر نقاط مانند کرج ، بندرعباس، شیراز، اصفهان، یزد، کرمانشاه، اربیل عراق ، اردبیل و سایر نقاط ارسال شده است. برای خرید فوم پلی اتیلن با بهترین قیمت از کارخانه با مشاورین نیک فوم تماس بگیرید.