X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

آموزش گلسازی با فوم

آموزش گلسازی با فوم

 گل سازی و ساخت گلهای فومی  یکی از پرطرفدارترین هنرهایی است که امروزه بسیاری از افراد به عنوان سرگرمی یا به چشم منبعی برای درآمد به آن نگاه می کنند.گل سازی انواع مختلفی دارد و با مواد اولیه و ابزار های متفاوتی انجام می شود.در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه انجام گلسازی با فوم آشنا کنیم تا با به دست گرفتن خلاقیتتان، ازهرگونه کلاس آموزش گلسازی چه به صورت حضوری یا غیرحضوری بی نیاز شوید.

ابزار و مواد لازم برای گلسازی با فوم

فوم گلسازی نازک/سیم سبز شماره 7/اسفنج/چراغ الکلی/رنگ اکلریک برای برگ ها و گلبرگ ها/چسب حرارتی/قیچی/نوار گاترین/مقوا برای کشیدن الگو/قالب برگ

توجه:شما با در دست داشتن ابزار گفته شده  می توانید هر نوع گل یا گیاهی بخواهید خلق کنید ولی اگر تجربه زیادی در گلسازی ندارید یا برای بار اول میخواهید گلسازی با فوم را امتحان کنید بهتر است از یکی از گل های رز،لاله،بنفشه،شیپوری یا نرگس شروع کنید. در این مطلب نیک فوم به آموزش گلسازی با فوم اشاره میکنیم.آموزش گلسازی با فوم

چگونه یک شاخه گل رز درست کنیم؟

1)برای درست کردن گل رز باید در ابتدا شکل گلبرگ ، برگ  و کاسبرگ آن را روی مقوا بکشیم.

2)پس از آن الگوی کاسبرگ را روی فوم می گذاریم دور آن را با خلال یا خودکار علامتگذاری می کنیم و در نهایت با قیچی برش می دهیم.

3)برگ ها و گلبرگ ها را در ابعاد و اندازه های دل خواه به تعدادی که ئیاز داریم باید بچینیم.
4)برای مثال می توانیم برای درست کردن یک شاخه گل رز متوسط از 15 یا 16 گلبرگ استفاده کنیم.

5)با توجه به این که دوست داریم گلمان حالت غنچه به خود بگیرد یا به طور کامل شکفته باشد باید تعداد گلبرگ ها را تغییر دهیم.

6)اگر فقط یک فوم تهیه کرده اید یا فوم هایتان تنوع رنگی بالایی ندارند اصلا نگران نباشید، می توانید آن ها را با رنگ اکلریک اشاره شده در بند های بالاتر رنگ آمیزی کنید.

7)برای رنگ کردن گلبرگ ،اسفنج را در رنگ فرو میبریم و چند بار به صورت ضربه ای روی سطحی دیگر مثل شیشه یا چوب میزنیم تا به قولی زهر رنگ یا همان مقدار رنگ های اشباع شده از اسفنج خارج شود.پس از آن از لبه ی خارجی گلبرگ به سمت داخل رنگ میکنیم.

8)برای حالت دادن به گلبرگ ها اول لبه آن ها را چند لحظه روی شعله چراغ الکلی می گیریم و خیلی زود بر می داریم و نازک می کنیم،برای نازک کردن لبه گلبرگ آن را با انگشت شست و انگشتان اشاره دو دست نگه می داریم و در خلاف جهت هم می کشیم،این کشش باعث کاهش ضخامت و شکل گرفتن لبه گلبرگ شما می شود.این کار را برای سایر گلبرگ ها نیز بدون تغییر انجام می دهیم.

9)سعی می کنیم گلبرگ را طوری بکشیم که لبه ی گلبرگ کمی لوله شود این کار باعث می شود گلبرگ حالت طبیعی تری به خود بگیرد،به یاد داشته باشید رنگ آمیزی و حالت دهی گلبرگ ها دو اهرم مهمی هستند که به وسیله آن ها شما می توانید گل های مصنوعی خود را طبیعی تر جلوه دهید.

10)بعد به وسط گلبرگ ها را کمی فشار وارد می کنیم تا وسطشان فرو رفته شود.

11)پس از مقعر شدن گلبرگ ، لبه ی لوله شده ی آن را تیز و حالت دار می کنیم.

12)برای ساختن غنچه ی وسط گل چند گلبرگ (ترجیحا 10تا) را برمیداریم وهمه آن ها را دور هم لوله میکنیم تا استوانه ای ضخیم با لوله های تو در تو از گلبرگ ها ساخته شود.

13)پس از همه این کار ها گلبرگ های دیگر را هم به طور متوالی و متسع تر به استوانه ی گلبرگی تو در تو می چسبانیم تا گلی با جلوه ی طبیعی و در حال شکفتن ساخته شود.

آموزش گلسازی با فوم14)حالا برگ و کاسبرگ را از روی الگو برش میزنیم و اگر از فوم تک رنگ استفاده میکنیم می توانیم آن ها را به روش گفته شده رنگ کنیم.

15)برای حالت دادن برگ آن را به همان روش مذکور با حرارت حالت میدهیم و به سرعت روی قالب  شکل دهنده ی برگ می گذاریم و پشت برگ را با سیم شماره7چسب میزنیم.

16)به تعداد دلخواه برگ را با نوارگاترین کنار هم قرار می دهیم و باز هم نوار گاترین را به ساقه گل وصل میکنیم.

17)حالا کاسبرگ را به صورت چهار لا روی هم قرار می دهیم و با حرارت وفشار دست حالت دار میکنیم.

18)نهایتا ساقه را از کاسبرگ رد کرده و آن را به زیر گل می چسبانیم،به یاد داشته باشید باید دورکاسبرگ را نوار گاترین بپیچیم.

خب، به این ترتیب گل شما آماده است از دست رنج خود لذت ببرید!

با تمرین بیشتر می توانید همین اصول گلسازی و آموزش گلسازی با فوم را روی انواع دیگری از گل ها نظیر گل داوودی،گل مریم و سنبل هم پیاده کنید.
با آرزوی موفقیت و شادکامی برای شما هنرجوی عزیز.

درج نظر