X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

انواع محصولات فومی

انواع محصولات فومی

محصولات فومی کاربرد زیادی در جنبه هاب مختلف زندگی ما دارند.فوم ای وی آ از جمله انواع پر کاربرد فوم می باشد. انواع محصولات فومی برای استفاده های ورزشی ، تزیینی و صنعتی با فوم EVA تولید می شود. محصولات فومی طیف وسعی از اقلام از عایق شانه تخم مرغی تا فیلتر روغن را شامل می شود. در این مطلب به بررسی و آشنایی با برخی محصولات فومی خواهیم پرداخت. برای خرید محصولات فومی میتوانید با مشاورین نیک فوم تماس بگیرید.

انواع محصولات فومی

کفپوش های ورزشی لاستیکی و تاتامی

کفپوش ورزشی، کفپوش هایی  هستند که پیشنهاد می شود حتماً در محیط های ورزشی استفاده شود. استفاده از این نوع محصولات فومی خطرات احتمالی را تا حدی به حداقل می رساند و ورزشکاران با ایمنی بیشتری در مجموعه های ورزشی به فعالیت می پردازند. این نوع محصولات فومی با توجه به نوع محیط های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این کفپوش ها در دو نوع متفاوت لاستیکی و کفپوش تاتامی موجود می باشد که کفپوش تاتامی در سالن ورزش های رزمی و سالن ایروبیک مورد استفاده قرار می گیرد و کفپوش لاستیکی در باشگاه های بدنسازی استفاده می شود.

تاتامی

کفپوش های ورزشی فومی از نوع تاتامی سبک و قابل حمل می باشد. این نوع محصولات فومی ضد آب و قابل شستشو می باشند و دارای خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری می باشد، کفپوش های ورزشی لاستیکی نیز بسیار محکم و با دوام است و در برابر ضربه مقاوم است ( به همین دلیل برای باشگاه های بدنسازی مناسب می باشد) این نوع محصولات فومی در برابر باد، باران و برف نیز مقاوم هستند.

مت یوگا

زیرانداز یا مت یوگا از جمله محصولات فومی هستند که ورزشکارانی که در حین تمرین با زمین تماس دارند باید این زیرانداز هارو داشته باشند تا به کمر و ستون فقرات خود آسیبی نزنند.

زیرانداز یوگا به غیر از ورزش یوگا در ورزش هایی از قبیل پیلاتس، ژیمناستیک و کراسفیت نیز کاربرد دارد. این نوع محصولات از فوم های PVC و EVA و TPE ساخته می شود که هر کدام کاربرد های خاصی دارد و بستگی به نیاز ورزشکار نوع فوم به کاررفته در زیرانداز انتخاب می شود.مت یوگا

رایج ترین نوع فوم به کار رفته در زیرانداز های یوگا فوم PVC می باشد که وزن نسبتاً بیشتری دارد و میزان چسبندگی به سطوح مناسبی دارد و قیمت پایین و مقرون به صرفه ای دارد.

تخته استپ فومی

سکوی استوار و محکم ورزشکاران که جهت تمرین های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع محصولات فومی دارای انواع مختلفی می باشد که در قیمت های متنوع عرضه می شود. تخته استپ فومی در تمرینات چربی سوزی، یوگا و بادی پامپ کاربرد بسیاری دارد. این محصولات به غیر از چربی سوزی، به تقویت عضلات کمک بسیاری می کند و استقامت عضلات را افزایش می دهد. تمرین کردن با تخته استپ فومی باعث بهبود سلامت قلب و عروق و افزایش هماهنگی و تعادل بدن نیز می شود.

تخته استپ از جنس فوم در اکثر باشگاه ها استفاده می شود و در همه رده های سنی در باشگاه های بدنسازی و تمرینات هوازی کاربرد دارد. فوم به کار رفته در این محصول به صورت متراکم با لایه های مختلف که بر روی هم قرار گرفته اند، تولید می شود و برای انجام تمرینات فیتنس بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد.

دیوار پوش مهد کودک

امروزه عوامل بسیاری از جمله معلم، نوع آموزش، کتاب های کمک آموزشی و … بر یادگیری کودکان در محیط های آموزشی تاثیر گذار هستند. اما مبحثی که کمتر به آن اشاره شده است بحث زیبايی محیط آموزش می باشد که نا خود اگاه کودک را به سمت یادگیری می کشاند و محیط آموزش را از فضایی خشک و کسل کننده به محیطی جذاب و رویایی تبدیل می کند، دیوار پوش مهد کودک و کفپوش مهد کودک می باشند. دیوار پوش مهد کودک عمدتا از جنس فوم پلی اتیلن می باشد. علاوه بر ایمن سازی دیوار مهد کودک به زیبایی و جذابیت محیط مهد کودک نیز می‌ افزاید. دیوار پوش‌ مهد کودک با طرح ‌های شاد و زیبا برای کودکان در اندازه‌ های گوناگون و به صورت رول تولید و عرضه می ‌شود. این نوع محصولات فومی با پوست سازگار می باشند و کاملا بهداشتی و کم وزن می باشند و مطابق با استاندارد های روز دنیا تولید می شوند.

فوم زیره کفش

فوم پلی یورتان کفش که جهت تولید زیره کفش مورد استفاده قرار می گیرد در دو نوع نرم و نیمه سخت، مطابق با استاندارد های بین المللی تولید می شوند. فوم ای وی آ نیز مصرف فراوانی در تولید گیوه و کفش دارد.  از ویژگی ‌های منحصر به فرد این محصولات فومی می‌ توان به وزن سبک، دوام و مقاومت بسیار بالا اشاره کرد. این نوع فوم ها در تولید انواع مختلف کفش از قبیل کفش‌ های ورزشی، صندل، دمپایی و … به کار می ‌رود. در واقع با تغییرات بسیار جزئی در ویژگی‌ های شیمیایی، پلی یورتان در کفش های ایمنی به صورت سخت، در کفش‌ های ورزشی به صورت ارتجاعی و در کفش های چرم، چشم نواز و متنوع می ‌باشد.فوم کفش

فوم گل سازی

فوم گل سازی جهت تولید گل های مصنوعی، کار دستی، عروسک سازی کودکان و لوازم تزئینی به کار می رود. همان طور که از کاربرد فوم گل سازی پیداست، این نوع ورق فوم در رنگ بندی های متنوع و زنده ای تولید شود، تا از آن بتوان برای تولید گل های فومی استفاده کرد.

این نوع محصولات فومی در ورق های بزرگ و کوچک و در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید می شود، تا پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان خود باشد. فوم گلسازی با توجه به ضخامت پایینی که دارد، به راحتی برش خورده و می تواند شکل یک گل یا عروسک را به خود بگیرد. فوم های گل سازی در زمینه های ساخت دسته گل و تاج عروس، تولید اکسسوری های جذاب و دخترانه، تولید انواع کار دستی در مهد های کودک و مدارس و همچنین معلمان و مربیان می توانند برای تدریس به کودکان، اشکال مختلف، صورت حیوانات، اعداد و حروف الفبا را بر روی فوم مخصوص گل سازی بریده و آموزش را برای کودکان جذاب نمایند.فوم گلسازی

فوم صنعتی

فوم های صنعتی انواع مختلفی دارند از حمله: ورق فوم فشرده که در فوم رول، تولید کیف و کفش، فوم سایلنت، دمپایی ابری و ..مورد استفاده قرار می گیرد و ورق فومی ورزشی که در تولید کفش های ورزشی و تولید لوازم ورزشی کاربرد دارد. ورق فوم صنعتی مرغوب که مورد استفاده در صنایع سنگین از قبیل واشر چراغ خودرو، فیلتر روغن و هوای خودرو و عایق رطوبت و سرما می باشد. ورق فوم تی که از آن برای ساخت و تولید تی های لاستیکی و فوم آب جمع کن استفاده میکنند.

 

 

درج نظر