X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

تشک ورزشی رزمی

تشک ورزشی رزمی

تشک ورزشی رزمی به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی ورزشکار، در باشگاه های رزمی مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت ضربه گیری بالا، یکی از ویژگی های مهم و اساسی تشک ورزشی رزمی به شمار می رود. تراکم فوم به کار رفته در تشک ورزشی رزمی با خاصیت برگشت پذیری و ارتجاعی بودن آن رابطه تنگاتنگی دارد. بر همین اساس تراکم بالای تشک، سبب ضخیم شدن بیش از اندازه آن می گردد. همچنین تراکم پایین این محصول خاصیت ضربه پذیری آن را کاهش می دهد. به همین جهت برای دفع و پیشگیری از ضربات سنگین ناشی از ورزش های رزمی، این تشک ها باید مطابق با استانداردهای روز تهیه و تولید شود. استفاده از مواد اولیه با کیفیت، مرغوب و بهداشتی در افزایش دوام و طول عمر تشک ورزشی نقش بسزایی را ایفا می نماید.  تشک ورزشی

تشک ورزشی رزمی به عنوان نوعی از کفپوش های ورزشی به منظور تجهیز، پوشاندن سطوح مختلف و سالن ورزش ‌های رزمی گوناگون به کار گرفته می شود. این نوع کفپوش به علت برخورداری از خاصیت انعطاف پذیری و به کارگیری فوم نرم در ساختار آن، از راحتی و ایمنی بسیار بالایی بهره مند می باشد. همین ویژگی های شاخص سبب شده است که برای ایمن سازی محیط ‌های بازی کودکان و فضاهای مهدکودک از این محصول استفاده گردد. تشک ها و کفپوش های ورزشی متناسب با اهداف ورزشی و نوع کاربری مورد استفاده قرار می گیرند. این کفپوش ها برای ورزش های مدارس و محیط های آموزشی به منظور تامین ایمنی و سلامت دانش آموزان به کار گرفته می شوند. در باشگاه های ورزشی مبنا و اساس نوع عملکرد ورزشکار به وسیله کفپوش بکار گرفته شده، مورد سنجش قرار می گیرد. بر همین اساس تشک ورزشی رزمی علاوه بر نگهداری و قابلیت نظافت و تمیز بودن، باید از مقاومت و دوام مطلوبی نیز برخوردار باشد. کاهش فشار ضربه، یکی از قابلیت های مهم در ساختار این محصول به شمار می رود. به همین جهت تشک ورزشی باید قابلیت جذب ضربه حاصله در اثر برخورد با سطح زمین را داشته باشد. میزان خاصیت ارتجاعی این محصول، بستگی به قابلیت کاهش فشار ناشی از ضربه دارد و باید به گونه ای طراحی شده باشد که از فشار وارد شده به کمر و پای ورزشکار جلوگیری به عمل آورد. تشک ورزشی با کیفیت و مناسب در ایجاد احساس راحت و خوب برای ورزشکار بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد. همچنین خاصیت ارتجاعی مناسب و بالای تشک علاوه بر کاهش فشار به زانو و پاهای و کاهش آسیب های احتمالی، باعث جلوگیری از درد مفاصل و همینطور خستگی بدن ورزشکار می شود. همچنین سبب افزایش لذت تمرین برای استفاده کننده از این محصول می گردد. تشک ورزشی رزمی نقش تعیین کننده و موثری در بهبود عملکرد و تامین امنیت ورزشکار دارد.

خصوصیات و ویژگی های تشک ورزشی رزمی

در ساختار تشک ورزشی رزمی از فوم کاملا بهداشتی و سازگار با پوست استفاده شده است. تشک ورزشی به دلیل استفاده از فوم نرم و انعطاف پذیر در ساختار آن، برای ایمن سازی، سالم سازی و پوشش فضاهای ورزشی کاربرد گسترده ای دارد. مواد بهداشتی و عناصر با کیفیت استفاده شده در آن ضد حساسیت بوده و هیچ گونه عارضه جانبی را با خود به همراه ندارد. با استفاده از تشک ورزشی رزمی فشار و ضربه وارد شده کاهش یافته و در هنگام ضربه ی وارد شده، حالت و تعادل مناسب ورزشکار حفظ می گردد. این محصول در طولانی مدت قابلیت تحمل فشار بالا را دارد. توان برگشت پذیری و ضربه گیری بالای تشک ورزشی، باعث جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی در اثر اجرای فنون رزمی، افتادن و پرتاب ورزشکار بر روی زمین می شود. تشک ورزشی رزمی قابلیت استفاده در ورزش های رزمی مانند کاراته، جودو، تکواندو و باشگاه ‌های رزمی را دارد. همچنین از این محصول می توان در باشگاه‌ های ژیمناستیک، ایروبیک، کفپوش شهر بازی، زمین بازی کودک، پارک، سالن های بدنسازی، سالن های ورزشی، حیاط مهد کودک، اتاق بازی کودک و کفپوش ورزشهای رزمی و چند منظوره نهایت استفاده را برد. تشک ورزشی رزمی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، باعث ایجاد حالت انعطاف پذیر و نرم بر روی کف و سطح زمین می شود. تشک رزمی تاتامی

مزیت های مهم و تاثیر گذار تشک ورزشی رزمی

تشک ورزشی رزمی مانند تاتامی به دلیل برخورداری از تراکم بالا، دوام و طول عمر مناسب و مفیدی را با خود به همراه دارد. یکی از مزیت های مهم این محصول علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می باشد. این تشک ورزشی فاقد سطح برجسته، تیز و خراشنده می باشد. به همین جهت هیچ گونه آسیبی برای فرد استفاده کننده از آن به همراه ندارد. در صورت استفاده مداوم، پیوسته و تردد زیاد، هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود و قابلیت استفاده برای مدت زمان طولانی را دارد. قابلیت شستشو و ضد آب بودن، یکی از فاکتورهای شاخص این محصول به شمار می رود. سهولت در حمل و جابجایی، وزن سبک، عدم وجود مواد سمی و حساسیت زا در ساختار آن، استاندارد بودن و سهولت در نصب، از دیگر مزیت های بارز تشک ورزشی رزمی به شمار می رود.

نکات مهم و کاربردی در مورد تشک ورزشی رزمی

ضخامت تشک ورزشی رزمی در ورزش هایی مانند جوجیتسو، هاپکیدو و جودو، به دلیل تاثیر بدن در اثر افتادن یا پرتاب شدن بر روی زمین، باید دو تا سه برابر باشد. ضخامت مناسب تشک سبب می گردد فرآیند پرتاب شدن ورزشکار بر روی زمین با راحتی بیشتری صورت پذیرد. بر همین اساس تراکم بالای تشک باعث ایجاد دوام و استحکام بیشتر آن می ‌شود. تشک ورزشی اگر دچار آسیب در نقاط اتصال خود شود، باید آن را تعویض نمود. چرا که تمرین بر روی این تشک با پای برهنه سبب می شود که انگشتان پای ورزشکار در حفره های به وجود آمده گیر کرده و او را به زمین اندازد. طراحی این تشک ها به صورتی انجام می شود که به راحتی می توان لبه های موجود در چهار سمت آن را به همدیگر اتصال داد. این محصولات در روکش موجود در سطح آن، چگالی و ضخامت، با یکدیگر تفاوت دارند. برای ورزش های مانند کاراته و تکواندو که ورزشکاران این رشته ها در اغلب زمان انجام ورزش بر روی پاهای خود قرار دارند، تشک های با ضخامت نازک مناسب می باشد. برای انجام ورزش جودو به دلیل پرتاب ورزشکار بر روی زمین، می توان تشک های دارای ضخامت بیشتر را مورد استفاده قرار داد. چگالی تشک ها در ماندگاری و دوام آنها بسیار تاثیر گذار می باشد. تشک های استفاده شده در ورزش تکواندو از تراکم کمتری نسبت به تشک های ورزش کاراته برخوردار است. به همین جهت تشک کاراته سفت بوده و در حفظ تعادل فرد بسیار تاثیر گذار می باشد. روکش به کار رفته در سطح تشک ورزشی در صورت تماس مکرر با بدن ورزشکار تغییر نمی یابد. تشک تکواندو به لحاظ جلوگیری از سایش کفش ورزشکار، از روکش محکم تر و دارای دوام بالاتری برخوردار است. تشک ورزشی رزمی به دلیل برخورداری از سطوح ضد سوزش، در اثر تماس بدن ورزشکار با آن دچار حساسیت و سوزش نمی گردد.

تشک ورزشی رزمی در محیط منزل نیز قابلیت استفاده و کاربرد را دارد. به دلیل انعطاف پذیری بالای این محصول انجام تمرین های ورزشی در محیط منزل به راحتی امکان پذیر می باشد. همچنین خاصیت ارتجاعی تشک، از ایجاد آسیب به بدن فرد جلوگیری به عمل می آورد. با سفارش و خرید تشک ورزشی علاوه بر ضخامت استاندارد و مناسب آن، تامین امنیت و حفظ سلامت بدن به خوبی تحقق می یابد. همچنین از نقطه نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. در جهت تحقق ایمن سازی فضای مورد نظر، انتخاب و سفارش این نوع تشک های ورزشی، یکی از گزینه های قابل قبول و مفید به شمار می رود.

درج نظر