X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

ساخت کاردستی با فوم

ساخت کاردستی با فوم

ساخت قطعات کاردستی با فوم، یکی از تفریحات و سرگرمی های جذاب کودکان و حتی بزرگسالان به شمار می رود. امروزه از جمله متریال کاربردی، محبوب و پر استفاده برای ساخت کاردستی، فوم کاردستی می باشد. فوم کاردستی یا فوم گلسازی در رنگ ها و مدل های متنوع و گوناگون تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. این مدل فوم صنعتی، در اندازه ها و ابعاد مختلف موجود بوده و به صورت ورقه های فومی به خریداران و مصرف کنندگان عرضه می گردد.  ساخت کاردستی با فوم در کودکان باعث پرورش راه های خلاقیت و نوآوری می شود. در ساختار فوم کاردستی از مواد اولیه با کیفیت و بهداشتی استفاده شده است و علاوه بر حالت پذیری مناسب، قابلیت شستشو و تمیز شدن را دارد.

یکی از  بهترین شیوه ‌های شکوفایی و افزایش عنصر خلاقیت در کودکان، ساخت کاردستی با فوم است. با بهره‌ گیری از فوم کاردستی مربیان مهد کودک و مادرها می توانند به منظور آموزش کودک اقدام کنند. ساخت کاردستی و وسایل سرگرم کننده به بهترین شکل برای کودکان انجام می پذیرد. همچنین در زمینه آموزش کودک با موضوعاتی نظیر حروف الفبا و آشنایی با حیوانات مختلف می توان  به وسیله ساخت کاردستی با فوم نهایت استفاده را برد.

ساخت کاردستی با فوم گلسازی

 

ساخت کاردستی با فوم برای تهیه وسایل تزیینی و گلسازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با بکارگیری این فوم ها ضمن ساختن انواع کاردستی، به سادگی می توان انواع گل ها و حتی کیف های فانتزی را نیز تهیه نمود. یکی از شاخصه های مهم  فوم کاردستی انعطاف پذیری و دوام آن در برابر پاره شدن و خرابی می باشد. بر همین اساس در مقایسه با مقوای رنگی و کاغذ از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند. فوم کاردستی به راحتی قابلیت برش را دارا بوده و به آسانی تکه های مختلف آن به وسیله چسب بر روی هم قرار می گیرد. برای تهیه و ساخت انواع کاردستی با استفاده از این فوم بهداشتی، ابتدا باید الگوی طرح مد نظر را بر روی فوم کاردستی انجام داد و سپس به وسیله برش و چسباندن تکه های فوم به یکدیگر طرح مورد نظر را تهیه نمود.

ساخت قطعات کاردستی و خلاقیت کودکان

بدون تردید، اهمیت ساخت قطعات کاردستی با فوم، در پرورش خلاقیت و نوآوری در کودکان را نمی توان نادیده انگاشت. به طور کلی، کودکان ساختن را از سنین دو سالگی آغاز می نمایند. منظور از ساختن، تفکیک، تغییر شکل و ترکیب اشیا از یکدیگر، توسط کودکان است که در پرتو هدف خاصی صورت می گیرد. یکی از راهکارها و مهارت های مثمر ثمر برای سوق دادن کودکان به سمت ساختن، کاردستی می باشد. بر همین اساس، ساخت قطعات کاردستی با فوم، برای تقویت و محکم کردن پایه های یادگیری در کودکان، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.

این سرگرمی علاوه بر جذابیت برای کودکان، سبب بهبود و تقویت تخیل آنها می شود. ساخت صورتک های انواع حیوانات یکی از راحت ترین روش های ساخت کاردستی با فوم می باشد که کودکان با بهره گیری از آموزش در این زمینه نسبت به تهیه و ساخت کاردستی آشنایی پیدا می کنند. این شیوه در مراکز آموزشی و مهد کودک ها کاربرد گسترده ای دارد. همچنین بزرگسالان هم قادر هستند با استفاده از این مدل فوم ها ماکت ها و کاردستی های مورد نظر خود را تهیه کنند.

فوم گلسازی

ویژگی ها و مزایای ساخت کاردستی با فوم

یکی از ویژگی ها و مزیت های مهم ساخت کاردستی با فوم قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. فوم کاردستی در طرحهای متنوع و گوناگون و همینطور رنگ های جذاب و شاد موجود می باشد. در ساختار این نوع فوم از مواد کاملا بهداشتی، استاندارد و مناسب با پوست استفاده شده است. بر همین اساس استفاده از آن برای کودکان به دلیل پوست حساس آنها هیچ خطر و عارضه ای را به همراه ندارد و والدین با آسودگی خاطر و بدون دغدغه می توانند نسبت به سفارش و خرید  فوم کاردستی اقدام کنند.

یکی دیگر از مزیت های قابل توجه این نوع فوم شکل پذیری و انعطاف پذیری راحت آن می باشد. به منظور رعایت اصول بهداشتی و به  منظور جلوگیری از سرایت هرگونه بیماری، این فوم ها قابلیت شستشو و نظافت را دارند. فوم کاردستی در اثر تماس با آب و شستشو تغییر رنگ نمی دهد. یکی از مزیت های قابل توجه فوم کاردستی قابلیت جابجایی و سهولت در حمل آن است. همچنین این مدل فوم دارای وزن سبک و مناسب می باشد.

فوم کاردستی

کاربردهای ساخت کاردستی با فوم

یکی از کاربردهای مهم ساخت کاردستی با فوم، استفاده از آن در آموزشگاه ها، مراکز آموزشی و مهد کودک ها می باشد. امروزه یکی از برنامه های مهم آموزشی و در سرلوحه کار این مراکز، ساخت و تهیه کاردستی است که با استفاده از آن به پرورش قوه تخیل و خلاقیت کودک کمک شایانی انجام می دهد. با استفاده از این روش کودک  قابلیت رشد و بهبود هوش فیزیکی خود را امکان پذیر می سازد و  روش درست استفاده  نمودن از دست های خود را فرا می گیرد. بر همین اساس ساخت کاردستی با فوم به سبب ماهیت و خصوصیت آن در زمره مناسب ترین ابزار و وسایل در این زمینه قرار می گیرد. تنوع رنگ به کار رفته در این نوع فوم سبب مورد توجه قرار گرفتن آن توسط کودکان می شود. همچنین این ویژگی سبب می گردد که کودک برای استفاده از آن اشتیاق و شوق  بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.

فوم کاردستی در مدارس ابتدایی نیز  برای جنبه های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول می توان برای یادگیری ریاضی، حروف الفبا و علوم نهایت استفاده را برد. همچنین این محصولات در افزایش مهارت و هوش نقش قابل توجه ای را برعهده دارند. از کاربردهای دیگر فوم کاردستی،  تهیه اسباب بازی و وسایل سرگرم کننده برای کودک است. یکی از روش های موثر و تاثیر گذار برای شناخت دنیای کودک و به عنوان  یک راه ارتباطی میان کودک و بزرگسال، ارایه و تهیه اسباب بازی می باشد. به همین جهت با استفاده از این ابزار کودک ضمن تقویت قوه تخیل خود، رشد و پرورش استعداد خود را نیز شکوفا  می سازد.

کاردستی فومی

 

از کاربردهای دیگر ساخت کاردستی با فوم استفاده آن برای وسایل تزیینی و گلسازی می باشد. یکی از مهمترین فاکتور ها برای انجام رنگ بندی  مختلف و ترکیب این عناصر با یکدیگر، فوم گلسازی می باشد. فوم های گلسازی ضمن تحقق این ویژگی، به شکل اندازه های کوچک و بزرگ و در سایزهای مختلف تولید و عرضه می گردد. این محصول برای تهیه و ساخت گل های مصنوعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جنس مرغوب و یکپارچه این نوع فوم در جذابیت و زیبایی محصول نهایی ساخته شده بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد. با بهره ‌گیری از فوم گلسازی در کمترین زمان ممکن و به شیوه ای ساده،  به راحتی می توان طرح های مورد نظر خود را اجرایی نمود. قیمت مناسب و مقرون به صرفه این نوع فوم نیز همواره یکی از خصوصیات بارز و شاخص این محصول به شمار می رود. در تهیه سفره و خنچه عقد نیز فوم کاردستی بسیار کاربرد دارد. در ساختار سفره عقد از گلهای رنگارنگ و مختلف برای تزیین آن استفاده می شود.

برای ساخت گل های تزئینی، این فوم همواره یکی از گزینه ‌های قابل قبول و مورد استفاده می باشد. با گسترش  و کاربرد وسیع فوم کاردستی در عرصه گل سازی، افراد زیادی برای آشنایی و کسب مهارت در این زمینه مشغول فعالیت می باشند. بر همین اساس افراد پس از طی آموزش های لازم به راحتی می توانند  نسبت به کسب درآمد از این موضوع اقدام کنند. تهیه و ساخت عروسک، وسایل فکری برای کودکان،  محصولات آموزشی  و آموزش کودکان از دیگر کاربردهای  ساخت کاردستی با فوم به شمار می رود. این محصولات علاوه بر جنبه های آموزشی، می توانند  به عنوان یکی از راههای درآمد زایی و کسب درآمد نیز مورد استفاده قرار گیرند. این فوم ها علاوه بر برخورداری از انحنای بالا،  قابلیت برش به قسمت های مختلف را دارا می باشند. همچنین برای تهیه و ساخت ماسک، تزیینات چسب دار و ساده، تابلو اعلانات، لوازم آموزشی و لوازم تحریر نظیر پاک کن و فوم تخته پاک کن و ساخت کلاه لبه دار می توان  از فوم کاردستی استفاده نمود.

 

خانواده ها با خرید و سفارش فوم کاردستی ضمن کیفیت بالا و قیمت مناسب این محصول، می توانند به راحتی در افزایش و بهبود هوش و مهارت کودک خود اقدام کنند. استفاده از این نوع فوم ها علاوه بر مزایای مفیدی که با خود به همراه دارد، از جنبه ها و مصارف آموزشی نیز بسیار حایز اهمیت است.

درج نظر