X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

ساخت قطعات کاردستی با فوم

ساخت قطعات کاردستی با فوم

ساخت قطعات کاردستی با فوم، یکی از تفریحات و سرگرمی های جذاب کودکان و حتی بزرگسالان به شمار می رود. امروزه از جمله متریال کاربردی، محبوب و پر استفاده برای ساخت کاردستی، فوم کاردستی می باشد. فوم کاردستی یا فوم گلسازی در رنگ ها و مدل های متنوع و گوناگون تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. ناگفته نماند که این مدل فوم، در اندازه ها و ابعاد مختلف موجود بوده و به صورت ورقه های فومی به خریداران و مصرف کنندگان عرضه می گردد.

در حال حاضر از فوم ها استفاده های مختلفی به عمل می آید. یکیاز مهم ترین کاربردهای این محصولات ساخت قطعات کاردستی با فوم می باشد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که فوم کاردستی برای ساخت مدل های متنوع و مختلفی نظیر گل مصنوعی و گل تزئینی نیز بکار گرفته می شود. بر همین اساس و به دلیل استفاده وسیع و گسترده در این حوزه، با عنوان فوم گلسازی نیز نامیده می شود. ساخت قطعات کاردستی با فوم، علاوه بر سرگرم کردن افراد و ایجاد لحظاتی خلاق، برای تقویت قوه تخیل و پرورش خلاقیت در آنها نیز بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. به همین جهت، یکی از راهکارهای مثمر ثمر برای شکوفایی عنصر خلاقیت در کودکان، ساخت قطعات کاردستی با فوم تلقی می گردد.

نقش ساخت قطعات کاردستی با فوم در خلاقیت کودکان

بدون تردید، اهمیت ساخت قطعات کاردستی با فوم، در پرورش خلاقیت و نوآوری در کودکان را نمی توان نادیده انگاشت. به طور کلی، کودکان ساختن را از سنین دو سالگی آغاز می نمایند. منظور از ساختن، تفکیک، تغییر شکل و ترکیب اشیا از یکدیگر، توسط کودکان است که در پرتو هدف خاصی صورت می گیرد. یکی از راهکارها و مهارت های مثمر ثمر برای سوق دادن کودکان به سمت ساختن، کاردستی می باشد. بر همین اساس، ساخت قطعات کاردستی با فوم، برای تقویت و محکم کردن پایه های یادگیری در کودکان، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.

ساخت قطعات کاردستی با فوم

بدون اغراق، از جمله پیش زمینه های کشف مطالب جدید و پیشرفت کودکان، ساخت قطعات کاردستی با فوم به شمار می رود. از سوی دیگر، افزایش اعتماد به نفس در کودکان، از نقاط عطف ساخت کاردستی محسوب می گردد. گرفتن و لمس قطعات کاردستی با استفاده از دستان کوچک کودک، راهکار قابل توجهی برای محکم کردن پایه اعتماد به نفس در وجود او قلمداد می شود. ساخت کاردستی، انعطاف پذیری و روش حل مشکلات را به کودک می آموزد. یکی از توانایی ها و قابلیت های مهم انسان، نوآوری و خلاقیت می باشد. کودکان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و برای رشد و پروش خلاقیت در آنها، راهکارهای و روش هایی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله شیوه های بسیار تاثیر گذار و مثمر ثمر برای پروش خلاقیت در وجود کودکان، ساخت قطعات کاردستی با فوم می باشد.

ساخت قطعات کاردستی با فوم

ویژگی های حائز اهمیت ساخت قطعات کاردستی با فوم

از آنجایی که برای ساخت قطعات کاردستی با فوم، به فوم های دارای ابعاد مختلف و رنگ بندی متنوع نیاز می شود، فوم های کاردستی در طرح ها و رنگ های مختلفی به مرحله تولید می رسند. از سوی دیگر، ساخت قطعات کاردستی با فوم، همواره در تماس با پوست کودکان می باشد. بر این اساس و به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت کودک، فوم های کاردستی از متریال کاملاً بهداشتی ساخته شده و دارای مجوز بهداشت می باشند. به علت سر و کار داشتن کودکان با این محصولات در مقیاس وسیع، فوم کاردستی علاوه بر استاندارد بودن، با پوست انسان سازگاری کامل دارد. شکل پذیری و انعطاف پذیری این محصولات، امکان ساخت کاردستی های مختلف و گوناگون را میسر می سازد.

از نقاط عطف و حائز اهمیت فوم کاردستی، می توان به قابل شستشو بودن این محصول اشاره نمود. به طور معمول، فوم های استفاده شده در ساختار کاردستی، از مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده برخوردار می باشند. همچنین جابجایی و حمل این محصولات به راحتی امکان پذیر می شود. به علت استفاده از متریال با کیفیت و مرغوب، ساخت قطعات کاردستی با فوم، در برابر خرابی و پاره شدن از دوام و مقاومت قابل توجهی بهره می برد. قیمت مقرون به صرفه و مناسب، سفارش و خرید فوم کاردستی را در دستور کار بسیاری از والدین قرار داده است.

 

موارد کاربرد و استفاده از فوم کار دستی

یکی از کاربردهای متداول و رایج فوم کاردستی، استفاده در مهد کودک ها، آموزشگاه و مراکز آموزشی می باشد. بر این اساس، در مهدکودک ها، یکی از فعالیت مهم در نظر گرفته شده برای کودکان، ساخت قطعات کاردستی با فوم محسوب می شود. جنس این فوم از جنس فوم تاتامی کفپوش مهدکودک می باشد. ساخت کاردستی، علاوه بر یک سرگرمی جذاب و مهیج، در رشد و شکوفایی کودکان نیز تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد. در مدارس ابتدایی و به منظور فراگیری علوم، ریاضی یا حروف الفبا، ساخت قطعات کاردستی با فوم را در دستور کار قرار می دهند.

ناگفته نماند که از راهکارهای حائز اهمیت و اثر گذار برای ارتقای هوش و مهارت کودکان و دانش آموزان، ساخت قطعات کاردستی با فوم به شمار می رود. ساخت خنچه های عقد، طراحی و ساخت انواع گل های تزئینی و مصنوعی، از دیگر کاربردهای قابل توجه فوم کاردستی تلقی می گردد.

درج نظر