X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

پارامترهای تاثیر گذار و حائز اهمیت بر قیمت چمن مصنوعی

پارامترهای تاثیر گذار و حائز اهمیت بر قیمت چمن مصنوعی

به طور کلی، در مقایسه با چمن طبیعی، قیمت چمن مصنوعی بسیار مقرون به صرفه و مناسب به شمار می رود. بدون تردید، یکی از سوال هایی که در هنگام خرید چمن مصنوعی در ذهن افراد نقش می بندد، قیمت چمن مصنوعی می باشد. شایان ذکر است که استفاده گسترده از چمن مصنوعی به ویژه در عصر حاضر، نشأت گرفته از کاهش و صرفه جویی در هزینه ها محسوب می شود. استفاده از این محصولات هزینه های اضافی و گزاف ناشی از مراقبت و نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. از آنجایی که غالباً در خرید هر نوع محصولی مؤلفه قیمت از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

چمن مصنوعی در فضاهای مختلف مانند طراحی ویلا و سایر فضاها کاربرد زیادی دارد. سفارش، خرید وقیمت چمن مصنوعی به ویژه از نقطه نظر اقتصادی، خریدی با صرفه و مطلوب به حساب می آید. لازم به ذکر است که نوع کاربری و نحوه استفاده از چمن مصنوعی، یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت این محصول محسوب می شود. بر این اساس، چمنی که برای فضاهای شهری و اماکن عمومی در نظر گرفته می شود، از لحاظ قیمت و بها با چمن های مورد استفاده در محیط های ورزشی، از تفاوت های قابل توجهی برخوردار می باشد. چمن در نظر گرفته شده برای فضاهای ورزشی غالباً از دوام و استحکام بالاتری بهره می برد. به همین جهت، قیمت چمن مصنوعی بکار رفته در این فضاها در مقایسه با سایر محیط ها بیشتر می باشد.

قیمت چمن مصنوعی

مؤلفه های تاثیر گذار و مؤثر بر قیمت چمن مصنوعی

یکی از مؤلفه های بسیار مهم و تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی متریال و مواد اولیه بکار رفته در ساختار آن می باشد. بر همین اساس، استفاده از متریال باکیفیت و مرغوب، قیمت محصول را به همان میزان افزایش می دهد. به طور معمول، برای تولید چمن مصنوعی از پلیمرهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده به عمل می آید. چراکه این متریال استحکام و دوام قابل ملاحظه ای را در بافت چمن محقق می سازند. بر همین اساس، معمولاً برای تهیه شانه های چمن متریال از نوع پلی پروپیلن و برای تولید کفی آن مواد پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین مرغوبیت و سطح کیفی بالای محصول به عنوان یک عامل تاثیر گذار در قیمت چمن مصنوعی به شمار می آید. تراکم و ارتفاع چمن نیز از عوامل مهم در تعیین قیمت نهایی این محصول قلمداد می شود. به همین جهت، تراکم بیشتر محصول، قیمت بیشتر آن را با خود به همراه دارد. در این زمینه تاثیر فرم و شکل چمن را نیز نباید به دست فراموشی سپرد. بر این اساس، نفوذ پذیر بودن لایه های چمن مصنوعی، مؤید قیمت پایین تر آن می باشد. اجرایی کردن و پیاده سازی چمن در مکان های مورد استفاده نیز از عوامل تاثیر گذار در قیمت چمن مصنوعی محسوب می شود. بدین صورت، پیاده سازی چمن در یک سطح شیب دار و زاویه دار با اجرایی کردن آن در محیط های هموار و یکدست از لحاظ قیمت بسیار متفاوت می باشد. چراکه محیط های شیب دار ظریف کاری و ریزه کاری های بیشتری را می طلبد.

چمن مصنوعی مهدکودک

مشخصات، مزیت ها و قیمت چمن مصنوعی

نقش وزن الیاف بکار رفته در بافت چمن به ویژه در تعیین قیمت چمن مصنوعی را نمی توان نادیده انگاشت. استفاده از الیاف بیشتر در ساختار محصول، تاثیر بسزایی در استحکام و دوام چمن مصنوعی از خود برجای می گذارد. به عبارت دیگر، وجود الیاف قوی تر، بافت چمن را در برابر عوامل فرسایشی و محیطی به نحو مطلوب محافظت می نماید. همچنین از پوسیدگی بافت چمن نیز به میزان قابل توجهی ممانعت به عمل می آورد. استفاده از مواد اولیه و مرغوب در ساختار این محصولات علاوه بر افزایش مقاومت آنها در مقابل فشارهای ایجاد شده، قابلیت استفاده مکرر از این محصولات را به خوبی فراهم می سازد.

از دیگر ویژگی های حائز اهمیت در قیمت چمن مصنوعی مقاومت الیاف استفاده شده در بافت محصول در مقابل شرایط جوی متنوع و مختلف می باشد. همچنین دوام و مقاومت چمن مصنوعی در برابر تابش نور خورشید را نیز نباید از یاد برد. کاربرد چمن های از نوع مصنوعی، نقش بسزایی و حائز اهمیتی را در جلوگیری از مصرف بی رویه آب و نگهداری از این منبع حیاتی ایفا می نماید. برخی از مدل های چمن مصنوعی به علت ساختار منحصر به فرد و متمایز خود، از قابلیت نظافت و شستشو برخوردار می باشند. استفاده از این محصولات به عنوان یک کفپوش ایمن و باکیفیت، به ویژه برای استاندارد سازی محیط های ورزشی، از دیگر مزیت های تاثیر گذار و قیمت چمن مصنوعی به شمار می رود. همچنین قیمت مقرون به صرفه و بسیار مناسب چمن مصنوعی، امکان استفاده از این محصولات را برای زیباسازی محیط های مسکونی و ایمن سازی فضاهای ورزشی میسر ساخته است.

 

موارد کاربرد و قیمت چمن مصنوعی

از آنجایی که قیمت چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی از جهات بسیاری مناسب تر می باشد، استفاده و کاربرد این محصولات در مقوله ورزش، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین از چمن مصنوعی در صنعت دکوراسیون و به منظور افزایش زیبایی بصری فضاهای داخلی و خارجی در طیف بسیار وسیعی استفاده به عمل می آید. بر همین اساس و به علت مطلوب بودن قیمت چمن مصنوعی حوزه های مختلفی نظیر فضاهای ورزشی، اماکن عمومی، زیبا سازی فضای شهری، محیط های مسکونی و تجاری، نهایت بهره را از این محصولات می برند.

درج نظر