X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

تجهیزات خانه بازی کودک

تجهیزات خانه بازی کودک

با تغییر و تحولات صورت گرفته در تمام ابعاد زندگی انسان، محیط های تفریحی و وسایل مهد کودک و تجهیزات خانه بازی هم از این تغییرات بی نصیب نماندند. امروزه تجهیزات خانه بازی و مهدکودک  در طیف متنوعی طراحی و تولید می گردند. قشر عمده استفاده کننده از وسایل بازی را کودکان تشکیل می دهند. حضور بچه ها در شهربازی از لحاظ جسمانی و ذهنی، تاثیرات بسیاری را با خود به همراه دارد.مجموعه بازی پارکی کودک

 

حضور یافتن در این فضاهای تفریحی و ورزشی، وجود کودک را در سیطره اتفاقات مهیج و هیجان انگیز قرار می دهد. استفاده از وسایل و تجهیزات خانه بازی قابلیت های کودک نظیر تحرک، پویایی، بالا رفتن، دویدن و پریدن را مورد سنجش قرار می دهد. از زاویه دید کودک، شهربازی مرزهای خیال موجود در ذهن او را به واقعیت نزدیک می سازد. صرف حضور در فضاهایی مانند مهد کودک ، خانه بازی و شهر بازی خنده و لبخند را به لب های کودک مهمان می کند. با وارد شدن کودک به دنیای پر هیجان شهربازی، موجی از شادی و سرور در نگاه او سرازیر می شود. استفاده از وسایل شهربازی به میزان قابل توجهی بر روان و روحیه کودکان تاثیرات مثبتی از خود بر جای می گذارد.

این خصوصیت به ویژه در عصر حاضر که دنیای کودکان را ابزارهای دیجیتالی نظیر تبلت و تلفن همراه احاطه نموده است، برای ارتقا و بهبود سلامت فیزیکی و روانی کودک از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. در هر صورت، نمی توان از تاثیرات حائز اهمیت و فوق العاده وسایل خانه بازی بر روی روحیه و احساسات کودک چشم پوشی کرد.

تاب خانه بازی کودک

تاثیر وسایل خانه بازی بر روحیه و جسم کودک

استفاده از وسایل مهد کودک و خانه بازی علاوه بر سرگرم نمودن، از جنبه فیزیکی و ذهنی هم آثار مفید به فایده ای را در کودک با خود به همراه دارد. بعد روانی، یکی از مسائلی به شمار می رود که بهبود و ارتقای آن تاثیرات بسیار حائز اهمیتی را با خود به دنبال دارد. این امر در کودکان به دلیل برخورداری از روحیه حساس و ظریف دارای اهمیت دو چندانی می باشد.

بردن کودک به شهربازی تا حد بسیاری بالایی می تواند این بعد وجودی او را ارتقا دهد. استفاده از وسایل بازی، هیجان و انرژی های زیاد کودکان را تخلیه می کند. هنگامی که آنها در چنین محیط هایی قرار می گیرند، شادی و نشاط وصف ناپذیری را در سرتاسر وجود خود احساس می کنند. هنگامی که کودک مشغول بازی می شود و آزادانه به جست و خیز در این محیط ها می پردازد، می تواند روبرو شدن با خطرها و مقابله با آنها را تمرین کند. بازی کردن کودک در چنین فضاهایی این امکان را برای او مهیا می سازد که بتواند راه های حل نمودن مشکلات خود را فرا گیرد.تجهیزات خانه بازی

کاربرد وسایل بازی

تجهیزات خانه بازی و مهدکودک علاوه بر استفاده در مهد و شهر بازی در فضای کودک در طراحی ویلا و باغ های شخصی ، رستوران و مراکز خرید نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از تجهیزات خانه بازی سبب بکار گرفتن ماهیچه های کودک برای آویزان شدن، سینه خیز رفتن، بالا رفتن از بلندی ها و پله ها می شود. این امر به افزایش مهارت های حرکتی کودک منجر می شود. در این فضاها بچه ها از اندام های بدنی خود به میزان بیشتری بهره برده و جنب و جوش بالایی دارند. این اقدامات ضمن تامین سلامت جسمی، سبب بهبود فعالیت های بدنی کودکان می گردد. همچنین قدرت درک و توانایی کلامی کودکان به دلیل قرار گرفتن در کنار سایر همنوعان خود ارتقا پیدا می کند.

تجهیزات خانه بازی تجربیات متفاوتی را برای کودکان شکل می دهد. تجربه هایی مانند دیدن، شنیدن صداهای مختلف و لمس طبیعت در شهربازی و مینی پارک و خانه بازی در هنگام بازی آنها انعکاس پیدا می کند. روابط اجتماعی کودک نیز با حضور در محیط بازی بهبود یافته و بازی های خود را در کنار دوستان خود انجام می دهد. این فواید تاثیر گذار در صورتی به شکل بارز و شاخص تحقق می یابد که اصول ایمنی و استاندارد سازی تجهیزات خانه بازی و محیط آن کاملا رعایت شده باشد. ایمنی در هر فعالیت و در هر رده سنی، اولین قدم مؤثر و تاثیر گذار برای محافظت از جان و سلامت افراد به شمار می رود.

صندلی مهد کودک

ضرورت ایمنی سازی و سالم سازی وسایل شهربازی

کودکان در شرایطی می توانند در محیط های بازی تحرک و کنجکاوی خود را نشان دهند که تجهیزات خانه بازی کاملا متناسب بر اصول ایمنی و استاندارد مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که اغلب مشتری های همیشگی شهر بازی ها رده سنی کودکان را شامل می شود، حفظ امنیت و سلامت این رده سنی بیش از پیش مورد اهمیت واقع می شود. والدین در صورتی تصمیم به بردن بچه های خود به محیط های مینی پارک و مهد کودک و خانه کودک یاد می گیرند که از ایمنی و سالم سازی فضا آن اطمینان حاصل کرده باشند. از این رو انواع کفپوش تاتامی فومی برای ایمن سازی کف فضای بازی کودک مورد استفاده قرار می گیرد.  مقوله ایمن سازی این فضاها در جان و سلامت بچه ها تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین قبل از اقدام به هر کاری باید نسبت به ایمنی و استاندارد سازی وسایل شهربازی اقدامات لازم را به عمل آورد.تجهیز مهد کودک

نحوه ایمن سازی تجهیزات خانه بازی

تجهیزات خانه بازی در درجه اول باید از ایمنی و امنیت لازم و کافی برخوردار باشند. چرا که در صورت چشم پوشیدن از این فاکتور مهم، ممکن است آسیب های جدی و بعضا غیر قابل جبرانی را منجر شود. در ابتدای امر باید سطح خانه بازی را با استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت پوشش داد. چرا که استفاده بچه ها از وسایل بازی مهد کودک با افتادن و سر خوردن آنها همراه است. برای پوشش سطح کف فضای بازی کودکان می توان از کفپوش های پارکی نهایت استفاده را برد.

این کفپوش ها به دلیل خاصیت ارتجاعی مناسب و مطلوب، در صورت افتادن و پرت شدن کودک بر روی سطح آن، آسیب ها و صدمات وارده شده را به حداقل می رساند. از این رو این تاتامی ها مناسب تجهیز خانه بازی و مهد کودک می باشد.  در صورت افتادن کودک بر روی سطح کفپوش، ضربه وارده شده جذب بافت محصول شده و ضمن دفع آن، کودک بدون کوچکترین صدمه ای از جای خود بلند شده و به فعالیت و بازی خود می پردازد. دوام و استحکام بالای این کفپوش ها قابلیت قرار گرفتن وسایل شهربازی را بر روی آن امکان پذیر می کند. همچنین برای ایمنی دیوارها از دیوارپوش مهدکودک طرحدار استفاده می شود.

سرسره مهد کودککیفیت و ایمنی تولید

به دلیل تولید این محصولات از مواد اولیه با کیفیت و بهداشتی، هیچگونه حساسیت و عوارض جانبی را با خود به همراه ندارد. خاصیت نرمی و انعطاف پذیری کفپوش، سبب راحتی و سهولت کودکان در هنگام قدم گذاشتن بر روی بافت آن می شود. در صورت کثیف شدن کفپوش قابلیت نظافت و شستشوی آن نیز فراهم می باشد. با استفاده از این کفپوش ها، ایمنی لازم در هنگام استفاده بچه های از وسایل شهربازی به بهترین نحو در محیط حکمفرما می شود.

دیوارپوش های رولی مهدکودک از نوع فوم هم می تواند در این زمینه گامی مؤثر در جهت تحقق ایمنی و ایمن سازی محیط به شمار رود. این دیوارپوش ها به دلیل ساخته شدن از مواد با کیفیت از دوام و مقاومت بسیار مناسبی بهره می برند. استفاده از این تجهیزات ضمن به واقعیت مبدل نمودن فاکتور ایمنی، تامین سلامت و امنیت کودکان را فراهم می سازد. از نکات مورد اهمیت و بارز این محصولات می توان به قیمت مناسب آن اشاره نمود.

 

ویژگی های مهم و تاثیر گذار وسایل خانه بازی کودک  

تجهیزات خانه بازی کودک به دلیل استفاده عموم بچه از آن باید کاملا استاندارد و ایمن باشد. این وسایل باید از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب طراحی و تولید شوند. یکی از نکاتی که در این زمینه باید مورد نظر واقع شود، مقاومت بدنه وسایل بازی می باشد. چراکه در حین بازی، به این وسایل تکان های شدید و ضربه وارد می شود. بر همین اساس، کیفیت مناسب بدنه در این مورد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه این تاب و سرسره کودک و سایر تجهیزات خانه بازی باید علاوه بر استحکام بالا، در برابر تغییر حالت و شکستگی نیز کاملا مقاوم و با دوام باشد.

طراحی وسایل بازی مهد کودک در طرح های متنوع و جذاب تولید و ارائه می گردد. رنگ های بکار رفته در این تجهیزات مهد کودک سبب جلب نظر و جذب بچه ها به سمت آنها می شود. طراحی و تولید تجهیزات خانه بازی بر اساس استانداردهای روز صورت می گیرد. مواد اولیه بکار رفته در این محصولات از دوام و کیفیت بسیار مرغوبی بهره می برد. همچنین متناسب با ویژگی های فیزیولوژیکی کودکان ساخته می شود. رنگ های استفاده شده در این وسایل از ثبات لازم برخوردار بوده و دچار تغییر رنگ در اثر گذشت زمان نمی گردد.

تاب و سرسره کودکاستاندارد سازی تجهیزات خانه بازی

استاندارد سازی تجهیزات خانه بازی، به دلیل استفاده مستقیم بچه ها از آن در وضعیت بسیار مناسبی به سر می برد. در وسایل مهد کودک که نیاز به نشستن کودکان دارد، قسمت نشیمن آن متناسب با اصول ارگونومی بدن کودک طراحی گشته است. در نتیجه، راحتی و آسایش بچه ها در حین بازی کردن با وسایل بازی فراهم می شود.

امروزه وسایل شهربازی ساخته شده از جنس های فوم و پلی اتیلن نیز در این فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات ضمن دوام مناسب، برای رعایت اصول بهداشتی قابل شستشو و نظافت می باشد. طراحی این تجهیزات خانه بازی به گونه ای صورت گرفته است که به سهولت از قابلیت تحمل وزن بالا برخوردار می باشند. در این زمینه می توان به استخر توپ هم اشاره نمود.

اصول ایمن سازی به طور کامل در این تجهیزات خانه بازی یعنی استخر توپ رعایت شده و سطح آن با استفاده از توپ های نرم و رنگارنگ پر شده است. تجهیزات خانه بازی نیک فوم از مواد اولیه بهداشتی و فاقد هر گونه متریال سمی و خطرناک تولید می گردد. همچنین لیست قیمت تجهیزات خانه بازی نیک فوم بسیار مناسب است.

برای جلوگیری از انتشار بیماری های پوستی به راحتی می توان آن را با آب مورد شستشو قرار داد. انتخاب و خرید وسایل شهربازی ایمن و باکیفیت، حال و هوای دیگری به دنیای کودکان می بخشد. در پرتو استفاده از این تجهیزات خانه بازی، در وجود کودکان حس نشاط و شادابی وصف ناپذیری متبلور می شود. این وسایل خانه بازی علاوه بر تامین سلامت روانی بچه ها، با تحرک و بکار گیری اندام های آنها سلامت جسمانی کودکان را نیز ارتقا می دهد.

درج نظر