X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

تجهیز خانه بازی چگونه انجام می‌شود؟

تجهیز خانه بازی چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به افزایش روزافزون مادران کارمند، خانه بازی برای کودکان نیز افزایش یافته است. تجهیز خانه بازی ازجمله مواردی است که باعث دلگرمی والدین از آسیب ندیدن کودک در طی مدت‌زمانی است که در این مرکز سپری می‌شود.
کودکان دوست دارند جست‌وخیز کنند، بدوند و با آزادی کامل به تحرک بپردازند. مسئولین خانه بازی نیز سعی در آزاد گذاشتن کودکان دارند تا قوه تخیل آن‌ها به‌راحتی شکوفا شود. اما در این آزادی خطراتی وجود دارد که مسئولین و مربیان به آن واقف‌اند و به همین دلیل سعی در تجهیز خانه بازی دارند تا کودکان آسیب نبینند.
بهترین ماده‌ای که می‌تواند مانع آسیب فیزیکی کودکان می‌شود، فوم است. فوم ماده‌ای بسیار نرم و لطیف می‌باشد که بر اساس نوع کاربردی که دارد، درجه کشسانی و ارتجاعی آن و همچنین نرمی و لطافتش تعیین‌شده و تولید می‌شود. با توجه به حساسیت خاصی که قشر کودک دارند، فوم باید از مواد اولیه استاندارد و غیر سمی تولید شود. معمولاً استانداردها بر اساس حساسیت پوست کودکان تعیین می‌شود. محصولات نیک فوم با نظارت اداره بهداشتی و بدون خصوصیت حساسیت زایی برای پوست تولید میشوند.

تاتامی کفپوش مهدکودک

تجهیز خانه بازی با چه وسایلی ایمن است؟

مسلماً تجهیز خانه بازی با وسایلی که از مواد نرم و انعطاف‌پذیر ساخته‌شده‌اند، امری استاندارد تلقی می‌شود. مواردی مانند تاتامی کفپوش مهدکودک‌ ، دیوار پوش مهدکودک و اتاق کودک و حتی کفپوش‌های گرانولی که همه و همه از جنس فوم و یا لاستیک می‌باشند، از بهترین وسایل تجهیز خانه بازی است. کودک با افتادن بر روی تاتامی مهدکودک و یا برخورد با دیواری که با دیوارپوش مهدکودک پوشانده شده است، کوچک‌ترین آسیبی نمی‌بیند. در سوانحی که در مهدکودک ها پیش میاید چنانچه کف را با کفپوش‌های تاتامی مهدکودک و دیوار را با دیوارپوش ضخیم  می‌پوشاندند،محیط کاملاً ایمن می‌شد.
برای تجهیز حیاط خانه بازی می‌توانید کفپوش‌ گرانولی به کار ببرید. این کفپوش‌ها نرم و بادوام‌اند و آسیبی به کودک نمی‌زنند. هنگام خرید کفپوش‌های گرانولی باید توجه داشته باشید که دانه‌های گرانولی از کفپوش نریزد. اگر چنین بود، کفپوش‌های گرانولی موردنظر شما کیفیت ندارد؛ بنابراین آن را خریداری ننمایید وگرنه با زمین خوردن کودک، حتماً پوست کودک را زخمی خواهد نمود. حتی ممکن است از مواد استاندارد و غیر سمی نیز تولید نشده باشد که در این صورت بسیار خطرناک است.
پوشاندن وسایل نوک‌تیز که خطر ضربه به کودکان را در بردارد، با فوم‌های رنگی و زیبا می‌تواند در روحیه کودکان تأثیر مثبت ایجاد نماید. جهت تجهیز خانه بازی، پوشاندن لبه‌های میز و کمد و فایل‌های نوک‌تیز و سخت با فوم‌های نرم و لطیف و رنگی، مناسب است و به زیباتر شدن فضای خانه بازی نیز می‌افزاید. پوشاندن پایه‌های میز و صندلی با فوم‌های لوله‌ای نیز یکی از مواردی است که در زیباسازی و ایمن‌سازی محیط نقش بسزایی دارد.

دیوارپوش مهدکودک
شرکت نیک فوم با در نظر گرفتن استانداردهای مخصوص وسایل تجهیز خانه بازی و تجهیز مهدکودک‌ها، تولیدات خود را در رنگ‌ها و فرم‌های مختلف تولید نموده و سال‌هاست که در خدمت مسئولین این مکان‌ها انجام‌وظیفه می‌نماید. در مکان‌های بازی کودکان که با کفپوش‌ها و دیوار‌پوش‌های مرغوب و مخصوص شرکت ما ایمن شده است، سطح سلامتی کودکان در بالاترین سطح ممکن قرار می‌گیرد.
مزایای تجهیز خانه بازی چیست؟

تجهیز خانه بازی مزایای بسیاری دارد. شما با وسایلی مانند دیوارپوشهای فومی، تشک تاتامی،  کفپوش‌های فومی و مخصوص مهدکودک‌ها، کفپوش‌های گرانولی و دیگر وسایل ایمن فومی، تجهیز خانه بازی و تجهیز مهدکودک‌ها را انجام می‌دهید. این کار باعث آزادی عمل کودکان می‌شود. محدود نمودن کودکان درحرکت و جنب‌وجوش کودکانه باعث زندانی شدن تخیلات کودک و ترس از تجربه می‌شود. کودک باید بدود، بپرد، جست‌وخیز کند، معلق بزند، خود را به روی زمین بیندازد و دیگر کارهایی که لازمه یک کودک سالم است، انجام دهد.
پس شما با تجهیز خانه بازی به کودک اجازه می‌دهید که در تخیلات خود غوطه‌ور شود تا بتواند به انسان بزرگی در آینده تبدیل شود. ازنظر علمی کودکانی که بیشتر رؤیاپردازی می‌کنند و قوه تخیل بالایی دارند، در آینده دانشمندان بزرگ و افراد موفقی خواهند بود.

تشک تاتامی نیک فوم

ویژگی‌های وسایل تجهیز خانه بازی چیست؟

خصوصیات ورق فوم‌های مخصوص تجهیز خانه بازی:
 فوم خانه بازی ضد آب است و به‌راحتی با یکپارچه معمولی خشک می‌شود.
 مقاوم در برابر مواد شوینده و آفتاب است. این امر باعث می‌شود که مسئولین هرسال مجبور به تعویض نشوند و در هزینه صرفه‌جویی نمایند.
 عایق در برابر حرارت و رطوبت است و از کودکان در مقابل این دو عامل حفاظت می‌کند.
 رنگ‌بندی‌های متنوع دارد که می‌تواند تجهیز خانه بازی را به زیباترین صورت، ممکن سازد.
 ضخامت و ابعاد آن تنوع زیادی دارد. مسئولین می‌توانند از هر نوع ضخامتی که مدنظرشان است، سفارش دهند.
 ضریب سختی فوم خانه بازی، متناسب با نوع کاربرد آن تولید می‌شود. ضریب سختی باعث محافظت کودکان در مقابل ضربه است.
 قابل شستشو و بهداشتی است و این ویژگی باعث می‌شود که همیشه محیطی سالم و عاری از آلودگی داشته باشید.
 ضربه‌پذیری بالایی دارد که این خاصیت بر اساس نوع کاربرد آن قابل‌تغییر است. این امر باعث جذب ضربه می‌شود و کودک با پرت شدن و افتادن بر روی آن آسیب نمی‌بیند.

درج نظر