X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

ایمن‌سازی مدارس چگونه انجام می‌شود؟

ایمن‌سازی مدارس چگونه انجام می‌شود؟

کفپوش‌ و دیوارپوش های ایمنی و ضربه گیر از اصلی ترین وسایل ایمن‌سازی مدارس برای حیاط مدرسه و محیط های داخلی در هر مدرسه‌ای و در هر مقطعی می باشد . این مطلب در مورد ایمن‌سازی مدرسه‌ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

ایمن سازی مدرسه، یکی از دغدغه های اصلی و مهم مراکز آموزشی به شمار می رود. حوادث به وجود آمده در این محیط ها برای بچه ها، اهمیت ایمن سازی مدرسه را بیش از اندازه قابل توجه و مهم می سازد. بروز سوانح و حوادث در فضای مدرسه به علت عواملی همچون بازیگوشی بچه ها، تراکم آنها و محدودیت جا، از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد. در مدارس بچه ها کنجکاوی و جنب و جوش بالایی از خود نشان می دهند. بر همین اساس کنترل و مدیریت دانش آموزان در چنین فضاهایی ضمن مشکل بودن، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. با فرا رسیدن فصل زمستان خیس شدن زمین و هوای مرطوب، یکی از علل اصلی بروز حوادث در مدارس به شمار می رود. در چنین شرایطی برای جلوگیری و کاهش آسیب ها، مدارس باید از استانداردهای ایمنی بالا برخوردار باشند.

ایمن‌سازی حیاط مدرسه در مقطع دبیرستان

در این مقطع، دانش‌آموزان نیاز به مراقبت‌های خاصی در زمینه ایمن‌سازی تجهیزات مدرسه ندارند. مسئولین دبیرستان می‌توانند مکان‌های زیر را ایمن‌سازی نمایند:

ایمن‌سازی حیاط مدرسه با کفپوش‌ گرانولی لاستیکی، یکی از بهترین‌هاست. این کفپوش‌ها مخصوص پارک‌ها و باشگاه‌های بدنسازی، حیاط زمین بازی، حیاط باشگاه‌های ورزشی و … می‌باشد. دانش‌آموزان با زمین خوردن در حیاطی که با کفپوش‌های گرانولی لاستیکی پوشش داده‌شده است، دچار مشکل نخواهند شد.

برای ایمن‌سازی می‌توانند کف اتاق ورزش را با کفپوش‌های تاتامی فرش کنند. این کفپوش‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری خاصی که دارد به حالت ضربه‌گیر عمل می‌کند. کاملاً بهداشتی است و قابل شستشو، ضد لغزندگی نیز هست. به دلیل حالت پازلی که دارد به‌راحتی نصب می‌شود و در کنار هم به‌صورت مربع‌های منظم قرار می‌گیرد. این کفپوش‌ها را معمولاً در فضای باز استفاده نمی‌کنند. البته گاهی این کفپوش‌ها را به‌اندازه یک ردیف به دیوارها نیز می‌چسبانند تا ایمن‌تر عمل نموده باشند.‌

کفپوش حیاط مدرسه

ایمن‌سازی مدارس در مقطع ابتدایی

ایمن‌سازی حیاط مدرسه در مقطع ابتدایی نیز اهمیت بالایی دارد. دانش‌آموزان در این مقطع، جنب‌وجوش زیادی دارند و کمتر مراقب خودشان هستند. در این مدارس، مسئولین وظیفه خطیری به دوش دارند. ایمن‌سازی مدرسه ابتدایی، باید دقیق‌تر از دبیرستان انجام شود.

برای ایمن‌سازی حیاط مدرسه در قسمت‌های کف باید کفپوش‌های گرانولی استفاده نمود تا دانش‌آموزان هنگام بازی و جست‌وخیز، آسیب نبینند. برای ایمن‌سازی حیاط مدرسه در قسمت میله‌ها و لوله‌هایی مانند دروازه فوتبال، تور والیبال، سبد بسکتبال و … که احتمال ضربه و برخور‌د دانش‌آموز به آن هست، باید از فوم‌های لوله‌ای پوشانده شود.

بعد از ایمن‌سازی حیاط مدرسه ابتدایی، حتی‌الامکان راهروها و پله‌ها باید با فوم‌های مخصوص پله پوشانده شود. کلاس باید به‌وسیله فوم‌های دیوار پوش و فوم‌های فشرده پوشانده شود. کف اتاق ورزش به‌وسیله تاتامی و دیوار آن با دیوار پوش و یا با تاتامی پوشانده شود. هر نوع وسیله تیز، آهنی، ضربه زننده و … باید با فوم‌های مخصوص خودش پوشانده شود. چنانچه مدرسه ساعت‌های هنری، کاردستی و گل‌سازی دارد، حتماً از فوم‌هایی که مخصوص این کار است (فوم گل‌سازی و بلندر) استفاده کنند تا کودکان دچار حساسیت‌های پوستی و تنفسی نشوند.

ایمن‌سازی مدارس پیش‌دبستانی

ایمن‌سازی حیاط مدرسه پیش‌دبستانی به‌صورت دقیق‌تری باید رعایت شود تا کودکان در حال جنب‌وجوش، آسیبی نبینند. ایمن‌سازی حیاط مدرسه پیش‌دبستانی در کف و دیواره‌ها انجام می‌شود. کودکان در این سن، انرژی بی پایانی دارند پس باید به آن‌ها اجازه دهیم که انرژی خود را تخلیه کنند. می‌توان در کف حیاط از کفپوش‌های تاتامی یا کفپوش‌های گرانولی استفاده نمود. این کفپوش‌ها نه‌تنها باعث حفظ ایمنی کودکان می‌شوند، بلکه باعث زیبایی مدرسه و به وجود آوردن محیطی شاد و دلپذیر می‌گردد.

در هنگام ایمن‌سازی حیاط مدرسه چنانچه حیاط روباز باشد و در معرض آفتاب، بهتر است از کفپوش گرانولی لاستیکی برای کف حیاط استفاده کرد. این کفپوش‌ها باعث جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودکان در حین بازی می‌شود. می‌توان از این کفپوش‌ها برای پوشش دیوار و مکان‌های خطرناک نیز استفاده نمود. اگر وسایل فلزی یا خطرناکی مانند وسایل بازی در حیاط وجود داشت تا جایی که امکان دارد و کارایی وسیله را پایین نمی‌آورد، باید از فوم‌های ضربه‌گیر یا فوم‌های لوله‌ای استفاده نمود .

کفپوش ایمنی مدرسه

برای اتاق بازی کودکان، کف اتاق با کفپوش تاتامی یا کفپوش اتاق بازی، پوشانده می‌شود. دیوارها با دیوارپوش طرحدار و میله‌ها با فوم لوله‌ای ایمن‌سازی می‌شود.

جالب است بدانید که تمام تجهیزات مربوط به مدارس، به‌خصوص مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی، بهداشتی، غیر سمی و قابل شستشو هستند. تجهیزاتی مانند کفپوش‌ها، دیوار پوش‌ها، انواع اسباب‌بازی‌های آموزشی، انواع فوم‌های آموزشی، پازل‌های فومی و … همه و همه دارای مجوز بهداشت هستند که به پوست کودکان آسیب نرسانند.

برای ایمن‌سازی حیاط مدرسه با این محصولات فومی، باید طرح‌ها و رنگ‌های مختلف خریداری نمود.

ویژگی‌های کفپوش جهت ایمن‌سازی مدارس:

  • کفپوش ایمن سازی مدارس و حیاط مدرسه و مهدکودک در هر شرایط آب و هوایی قابل‌استفاده است.
  • جهت ایمن‌سازی حیاط مدرسه از هر دو طرف کفپوش می‌توان استفاده نمود.
  • در ضخامت‌های متناسب با نوع کاربرد 20 و 50 میل تولید می‌شود.
  • کفپوش‌های تاتامی در بین این کفپوش‌ها دارای آج‌هایی جهت جلوگیری از سرخوردن هستند.
  • کفپوش ایمن‌سازی حیاط مدرسه، ساییده نمی‌شود.
  • در فضای باز و بسته می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • کفپوش‌های گرانولی قابلیت مقاومت در برابر آفتاب، باران، برف و شرایط هوایی متفاوت را دارند.
  • درجه انعطاف‌پذیری و سختی این کفپوش‌ها مورد تأیید اداره استاندارد است.
  • مانع آسیب دیدن کودکان و نوجوانان در هر مکانی است.
  • نصب آسان و سریع کفپوش ایمن سازی مدارس به‌وسیله هر شخصی می‌تواند انجام شود.
  • تأییدیه وزارت بهداشت  دارد.
  • کفپوش تاتامی  ایمن‌سازی حیاط مدرسه، در آموزشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و … است.
  • ابعاد تولیدی آن‌یک متر در یک متر است ولی بنا به کاربردشان، برش داده می‌شوند.
  • کفپوش‌های ایمن‌سازی حیاط مدرسه، عمر طولانی دارند و در برابر فشار، مجدد به حالت اولیه خود برمی‌گردند.
  • در تولید کفپوش‌های ایمن‌سازی حیاط مدرسه، مواد اولیه استاندارد استفاده‌شده است.
  • در پارک‌ها و محیط بازی کودکان قابل نصب است.
  • ضد آب و رطوبت است و با مواد شوینده ضعیف شسته می‌شود.
  • از فوم ای وی ای تولید شده است.

 

دیوارپوش و کفپوش ایمنی کودک

 

ویژگی ها و خصوصیات ایمن سازی مدرسه

یکی از موضوعاتی که باید در ایمن سازی مدرسه مورد توجه قرار گیرد، بررسی کانونهای حادثه و خطر برای دانش آموزان است. در همین زمینه پلکان و پله های مدارس در بروز سوانح جدی بسیار تاثیر گذار می باشد. در این فضا ها به دلیل ازدحامی که توسط بچه ها ایجاد می گردد، استعداد بروز بسیاری از خطرات را با خود به همراه دارد. به همین جهت به منظور ایمن سازی و کاهش خطرات جدی لزوم تجهیز این فضاها لازم و ضروری می شود. همچنین به دلیل شستشوی کف محیطهای آموزشی و خیس شدن کفش بچه ها، احتمال لیز خوردن آنها و ایجاد آسیب های جدی وجود دارد، که باید در این مسئله نیز دقت کافی صورت گیرد. یکی از مسائل مهم و دارای اهمیت در مقوله ایمن سازی مدرسه، تامین امنیت و ایمنی بچه ها در حیاط مدرسه و محوطه بازی می باشد. در این محیط ها کودکان به شیطنت و بازی مشغول می شوند. در اثر جنب و جوش و کنجکاوی دانش آموزان احتمال افزایش خطر و آسیب نیز قوت می یابد. یکی از دغدغه های مهم و تاثیرگذار والدین، احتمال آسیب دیدن بچه ها در حین بازی می باشد. به همین منظور برای رفع دغدغه های ذهنی والدین و کاهش آسیب های احتمالی، تجهیز و ایمن سازی مدرسه و محیط های بازی بچه ها باید مد نظر قرار گیرد.

برای تامین امنیت و سلامت دانش آموزان و ایمن سازی مدرسه، تجهیز این محیط ها و رعایت اصول ایمنی، یکی از وظایف مهم و حائز اهمیت مراکز آموزشی به شمار می رود. موضوع ایمنی مدارس و محیط بازی کودکان از دیرباز یکی از موضوعات نگران کننده و در عین حال حائز اهمیت برای والدین و مدیران محیط های آموزشی محسوب می شود. این نگرانی ها از جانب خانواده ها حتی تا مسئله محدود کردن کودک برای جلوگیری از آسیب ها پیش می رود. از طرفی کودکان در جوهره وجود خود نیاز به کنجکاوی و بازی کردن دارند. امروزه با به کارگیری کفپوش تاتامی و دیوار پوش مناسب، تا حد زیادی نگرانی خانواده ها از این موضوع رفع شده است. محیط های آموزشی، مدارس و مهد کودک ها با استفاده از ضربه گیر فومی علاوه بر به وجود آوردن محیط و فضای امن برای دانش آموزان و کودکان، آسودگی خاطر را نیز برای والدین آنها به همراه آورده است. استفاده از کفپوش های گرانولی و دیوارپوش های فومی در کف و دیواره های محیط های آموزشی علاوه بر تجهیز و ایمن سازی مدرسه، در کاهش حوادث احتمالی نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. حفظ سلامت فیزیکی و تامین امنیت جسمانی کودکان به وسیله کفپوش گرانولی به خوبی تحقق می یابد. این کفپوش به دلیل خاصیت ارتجاعی بالا، در صورت زمین خوردن  و تماس بدن کودک با سطح زمین، از آسیب های وارده جلوگیری به عمل می ‌آورد. ضخامت موجود در ساختار این کفپوش ها باعث دفع ضربات ناشی از افتادن و زمین خوردن کودک می شود. مواد اولیه به کار رفته در ساختار کفپوش ها کاملا بهداشتی بوده و فاقد هرگونه مواد سمی و خطرناک می باشد. به همین جهت با پوست کودکان سازگار بوده و هیچ گونه عوارضی را برای آنها به وجود نمی ‌آورد. همچنین در اثر تماس پوست کودک با سطح آن حساسیتی را ایجاد نمی سازد. توان ضربه گیری بالای این محصولات مانند تاتامی در اثر استفاده مداوم و مکرر کودک  از آن، دچار آسیب دیدگی و ساییدگی نمی شود. به منظور ایمن ‌سازی مدرسه و تجهیز راهروها و پله ها، استفاده از فوم ضربه گیر، گزینه مفید و قابل قبول به شمار می رود. این فوم ها به علت ویژگی ضربه پذیری مناسب در اثر برخورد کودک با آن، باعث به حداقل رساندن و کاهش آسیبها می شود.

کفپوش مهدکودک رنگی

عوامل مؤثر و تاثیر گذار

کفپوش تاتامی ، کفپوش گرانولی و دیوارپوش فومی به کار رفته برای ایمنی سازی مدرسه، به دلیل ساختار فشرده ضمن جذب نشدن مایعات به آن، در صورت کثیفی و ایجاد لکه بر سطح کفپوش، به راحتی قابلیت شستشو و تمیز شدن را دارد. چنانچه سطح آن با دستمال تمیز نشد، می ‌توان قسمت های کف پوش را که بر روی همدیگر قرار گرفته اند به راحتی جدا کرده و به وسیله شوینده های ملایم، سطح کفپوش را نظافت نمود. شستشو و تمیزی مستمر محصول، باعث از دست رفتن کیفیت آن نمی شود. این محصولات از فوم استاندارد، بهداشتی و سازگار با پوست بدن کودک تهیه و تولید می گردد. همچنین در رنگ ها و طرح های جذاب و متنوع موجود می باشد. در ساختار محصولات ایمن سازی مدرسه، از مواد اولیه با کیفیت، مرغوب و مناسب استفاده شده است. یکی از ویژگی های شاخص و قابل توجه این تجهیزات، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می باشد. انعطاف پذیری بالا و نرمی دیوارپوش و کفپوش های مدارس در تامین امنیت و سلامت دانش آموزان نقش بسزایی را ایفا می کند. استفاده از این محصولات در فضای مهد کودک، علاوه بر ایمن سازی دیوار آن، رنگ های جذاب و شاد به کار رفته در دیوارپوش، باعث زیبایی و دوست داشتنی تر شدن محیط مهد کودک برای کودکان می شود. کفپوش تاتامی مهدکودک به دلیل وجود آج های موجود در سطح آن، از لیز خوردن و سر خوردن کودکان جلوگیری به عمل می‌ آورد. همچنین به دلیل همین ویژگی، هر دو سمت کفپوش را می توان مورد استفاده قرار داد. این کفپوش ها به دلیل طراحی پازلی شکل به راحتی قابلیت نصب و همینطور جداسازی را دارند. بر همین اساس، در صورت خرابی و آسیب دیدن یک قسمت به راحتی می توان آن را جدا کرده و جایگزین نمود. تجهیزات ایمن سازی مدرسه آزادی عمل دانش آموزان را در زمین های بازی ارتقا و بهبود می بخشد. استاندارد و ایمنی بودن این تجهیزات، برای عملکرد کودک نیز  تاثیر مفید و مطلوبی را از خود بر جای می گذارد.

در پروسه ایمن سازی مدرسه، از دیوارپوش ضربه گیر رولی نیز به منظور پوشش دیوارهای محیط های آموزشی می توان نهایت استفاده را برد. بهره مندی از دیوارپوش علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب، باعث ایجاد محیطی کاملا امن و ایمن برای دانش آموزان و کودکان می شود. به منظور رعایت اصول ایمنی، این محصولات در سطح خود هیچ گونه  سفتی، لبه تیز، برجستگی و لبه خراشنده ندارند. امروزه ایجاد رغبت و علاقه برای کودکان در فضاهای آموزشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بر همین اساس در محیط‌های آموزشی، ضمن ایجاد محیطی جذاب برای استفاده کودکان، امنیت و سلامت آنها نیز به وسیله تجهیزات ایمن سازی مدرسه تامین می گردد. با استفاده از این محصولات می توان ضمن ایجاد حس آرامش، جذابیت و زیبایی، سلامت جسمی و فیزیکی کودک را نیز حفظ نمود.

طریقه و نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه

بدون تردید، از اقدامات مهم و تاثیر گذار برای تامین سلامت و امنیت دانش آموزان، نوع و نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه به شمار می رود. بر همین اساس، ایمن سازی و سالم سازی محیط مدرسه، در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. از سوی دیگر، ایمن سازی فضاهای آموزشی با امنیت و سلامت دانش آموزان رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد. از آنجایی که محیط های مدرسه را خیل عظیمی از دانش آموزان رده های سنی مختلف تشکیل می دهند، برای تامین امنیت آنها، نوع و نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه بیش از پیش اهمیت و ضرورت می یابد.ایمن سازی دیوار مدرسه

بدون اغراق، کف و دیوار مهدکودک و مدرسه از مکان های مستعد آسیب و حادثه برای دانش آموزان به شمار می رود. جنب و جوش و کنجکاوی بچه ها در محیط مهدکودک و مدرسه در صورت عدم رعایت موازین ایمنی، می تواند به حادثه ها و وقایع جدی و خطرناک ختم شود. از سوی دیگر، ازدحام دانش آموزان، به ویژه در هنگام به صدا درآمدن زنگ تعطیلی مدرسه، می تواند کانون آسیب ها و حوادث مختلف و جدی تلقی گردد. برای جلوگیری از این اتفاقات بعضاً ناگوار، ایمن سازی کف و دیوار مدرسه، اهمیت به سزایی پیدا می کند. انواع وسایل ایمنی مانند کفپوش حیاط مهد کودک ، تاتامی ، دیوارپوش و .. جز مهمترین تجهیزات خانه بازی محسوب می شوند.  بر این اساس، اصلی ترین الویت متولیان مراکز آموزشی، در تجهیز کف و دیوار مدرسه و تامین امنیت و سلامت دانش آموزان خلاصه می شود.

امروزه روش های متنوعی برای ایمن سازی محیط ها و فضاهای آموزشی در دسترس متولیان این امر قرار دارد. بر این اساس، نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه باید کاملاً متناسب با اصول و موازین استاندارد انجام پذیرد. کف و دیوار مدارس همواره نقش برجسته و پر رنگی را در وقوع آسیب و صدمات وارد شده به دانش آموزان بر عهده دارند. به همین جهت، نوع و نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه، برای کاهش میزان اتفاقات و متعاقب آن، آسیب های ایجاد شده، بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. استفاده از کفپوش کودک ،  کفپوش گرانولی و دیوارپوش مهدکودک فومی، راهکار مناسب و مثمر ثمری برای نوع و ایمن سازی کف و دیوار مدرسه به شمار می رود.

سازه های فومی مهدکودک

بر این اساس، استفاده از کفپوش ها و دیوار پوش های باکیفیت و مرغوب، نوع ونحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه  را به خوبی منعکس می نماید. پوشش کف حیاط مدرسه با کفپوش های بادوام، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی محیط، در صورت افتادن دانش آموزان بر روی سطح کفپوش، کوچک ترین خطری متوجه آنها نمی شود. در سوی مقابل، استفاده از دیوارپوش های فومی، بهترین راهکار برای ایمن سازی و سالم سازی دیوارهای مدارس قلمداد می گردد. شایان ذکر است که در زمینه نحوه ایمن سازی کف و دیوار مهدکودک ، خانه بازی و مدرسه، استفاده از تجهیزات مهدکودک مانند کفپوش تاتامی و دیوارپوش مهدکودک طرحدار، ضمن تامین و تضمین سلامت و امنیت دانش آموزان، در کاهش اتفاقات و آسیب های احتمالی، نقش بسزایی ایفا می نماید.

تاثیرات مطلوب بر بازی و امنیت روانی کودکان و والدین

مهم ترین تاثیر نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه، تامین سلامت و امنیت دانش آموزان و ایجاد محیطی ایمن و بهینه برای آنها می باشد. استفاده از کفپوش و دیوارپوش، نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه را به خوبی توجیه می نماید. از آنجایی که این تجهیزات از مواد اولیه مناسب و مرغوب به مرحله تولید می رسند، از دوام و استقامت قابل توجهی برخوردار می باشند. از سوی دیگر، خاصیت ارتجاعی و ضربه پذیری بالای این محصولات، در کاهش آسیب ها و دفع ضربات، به نحو مطلوب وظیفه خود را به انجام می رساند. بر این اساس، در صورت برخورد دانش آموزان، آسیب و صدمه ای را برای آنها به دنبال نخواهد داشت.

کفپوش مدرسه فوم خانه بازیبهداشتی بودن این تجهیزات، از دیگر خصوصیات تاتامی و دیوارپوش مهدکودک نیک فوم محسوب می گردد. به همین جهت، لمس و تماس دانش آموزان با سطح دیوار پوش یا کفپوش، هیچگونه حساسیت یا مشکل پوستی و عوارض جانبی را ایجاد نمی سازد. یکی از موارد حائز اهمیت در ایمن سازی کف و دیوار مدرسه، مقاومت و دوام تجهیزات استفاده شده در برابر عوامل محیطی می باشد. بر این اساس، دیوار پوش و کفپوش به سبب تراکم و ضخامت مناسب فوم پلی اتیلن استفاده شده در آنها ، در برابر سایش، فرسودگی و نور آفتاب، از مقاومت قابل توجهی برخوردار می باشند. ناگفته نماند که قیمت مقرون به صرفه و مناسب این محصولات، در نحوه ایمن سازی کف و دیوار مدرسه، نقش بسزایی ایفا می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ایمن سازی مداری، مشاوره قیمت محصولات و سفارش تجهیزات مهدکودک و مدرسه با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.

درج نظر