X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

ایمن‌سازی کف و دیوار و تجهیز مهدکودک

ایمن‌سازی کف و دیوار و تجهیز مهدکودک

ایمن‌سازی  و تجهیز مهدکودک به‌وسیله کفپوش مهدکودک و دیوار پوش مهدکودک از اصول اولیه جهت راه‌اندازی مهد است. مهدکودک صرفاً محلی نیست که کودکان در آن بنشینند و آموزش ببینند. آنان برای تقویت قوه تخیل و باز شدن ذهنشان، نیاز به جنب‌وجوش و فعالیت دارند.

مربیان مهد نیز همواره نگران این جنب‌وجوش‌ها هستند تا مبادا آسیبی به کودکانی که امانت به آن‌ها سپرده‌شده‌اند وارد شود. برای جلوگیری از این آسیب‌ها و آن نگرانی‌ها، می‌توان ایمن‌سازی و تجهیز مهدکودک را انجام داد.

تاتامی مهدکودک نیکفوم

در این مقاله سعی داریم در مورد کفپوش و دیوار پوش مهدکودک توضیحاتی حضور محترمتان ارائه دهیم. اگر مایلید بیشتر در مورد انواع کفپوش و دیوار پوش بدانید تا انتهای مطلب ما را همراهی نمایید.

تجهیز مهدکودک با کفپوش تاتامی و گرانولی :

کفپوش مهدکودک به دلیل در تماس بودن با پوست حساس کودکان، باید به‌صورت کاملاً تخصصی تولید شود. مواد این کفپوش‌ها همچنین باید بر اساس استانداردهای تعیین‌شده باهم مخلوط شود و در فرآیند تولید قرار بگیرد.

کفپوش مهدکودک، حیاط:

کفپوش مهدکودک در قسمت حیاط، از نوع گرانولی لاستیکی است. البته از تاتامی‌ها نیز در حیاط استفاده می‌کنند اما در این صورت، عمر طولانی نخواهد داشت.

کفپوش‌های گرانولی به دلیل انعطاف‌پذیری و دوام زیادی که در برابر ضربه دارند، در استفاده برای حیاط، توجیه اقتصادی دارند. اما تاتامی‌ها در آفتاب مستقیم و عوامل جوی دیگر، مقاومتشان شکسته می‌شود.

در هنگام خرید کفپوش‌های گرانولی دقت کافی داشته باشید که کفپوش خرد نشود. چنانچه بر روی آن دست بکشید، ریزش مواد نداشته باشد. در این صورت، کفپوش‌ها از مواد اولیه باکیفیت تولید نشده‌اند و برای سلامت کودکان مضر هستند.

کودکان در حیاط مهدکودک می‌دوند و احتمال زمین خوردنشان بسیار بالاست. اگر این کفپوش‌های غیراستاندارد با زخم کودک در تماس قرار بگیرند، باعث آسیب دیدن کودک می‌شوند زیرا این مواد سرطان‌زاست.

هنگام نصب کفپوش‌های گرانولی، دقت داشته باشید که به‌هیچ‌وجه لبه‌های تیز و برآمدگی یا فرورفتگی نداشته باشد تا کودکان به زمین نیفتند.

کفپوش مهدکودک، اتاق‌ها:

کفپوش مهدکودک در قسمت اتاق‌ها را معمولاً از کفپوش‌های تاتامی انتخاب می‌نمایند. تاتامی‌ها نرم و انعطاف‌پذیر هستند و ضد لغزش می‌باشند. در رنگ‌های بسیار شاد و زیبا تولید و عرضه می‌شوند. از تاتامی‌ها به‌عنوان دیوار پوش نیز استفاده می‌شود. نصب این کفپوش‌ها بسیار ساده است و نیاز به چسب و مواد دیگر ندارد. این کفپوش‌ها به‌صورت پازلی در کنار هم محکم می‌شوند.

ویژگی‌های تاتامی کفپوش مهدکودک :

  • کفپوش مهدکودک در طرح و رنگ بسیار متنوع است. این تنوع در جهت رنگ‌های شاد بیشتر به‌پیش می‌رود.
  • قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده ضعیف را دارد.
  • کفپوش‌های مهدکودک به دلیل وزن کم، قابل‌حمل برای بزرگ‌سالان است.
  • در برابر آفتاب تقریباً مقاوم است. بهتر است این کفپوش‌ها در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرند.
  • قدرت ضربه‌پذیری بالا دارد تا از آسیب کودکان جلوگیری کند.
  • کفپوش‌های مهدکودک از نوع تاتامی، دارای انواع عاج دار و ساده است.

ویژگی‌های کفپوش مهدکودک، گرانولی:

  • کفپوش‌ها گرانولی، کفپوش مهدکودک در محیط باز هستند. این کفپوش‌ها در مقابل آفتاب مستقیم، مقاومت بالایی دارند.
  • این کفپوش‌ها ضد آب و رطوبت نیز هستند و در زیر کفپوش‌ها، محلی برای هدایت آب به بیرون از کفپوش‌ها وجود دارد.
  • این کفپوش‌های حیاط، قدرت تحمل وسایل سنگین بازی کودکان را هم دارند.

ایمن سازی دیوار مهدکودک

دیوارپوش مهدکودک

دیوارپوش مهدکودک فومی است قابل‌انعطاف و نرم که جهت جلوگیری از آسیب کودکان، به دیوار نصب می‌شود.این دیوار پوش‌ها در رنگ‌ها و اشکال متنوعی تولید و به بازار عرضه‌شده است. نرم بودن دیوار پوش‌ها دلیلی است برای این‌که آن را به‌عنوان ضربه‌گیر به دیوار مهدکودک‌ها متصل نمایند تا از آسیب دیدن کودکان جلوگیری به عمل آید.

ماده‌ای به نام لاتین EVA نوعی ماده اولیه بهداشتی در تولید فوم است. این ماده در محصولاتی که نیاز به بهداشتی بود دارند استفاده می‌شود. کاربرد این ماد در صنعت‌هایی ماند صنعت تولید تجهیزات پزشکی، ارتوپدی، کفپوش‌ها و دیوار پوش‌ها و … بسیار زیاد است.

دیوار پوش‌ها معمولاً با چسب به دیوار متصل می‌شوند و اشکال متنوع و همچنین ابعاد متنوعی دارند. این دیوار پوش‌ها به‌صورت رولی به بازار عرضه می‌شوند. اما گهگاه از کفپوش‌ها نیز جهت پوشش و حفاظت در مهدکودک‌ها استفاده می‌شود.

  • دیوار پوش مهدکودک نوع رولی:

دیوار پوش مهدکودک به‌صورت لولی، دارای طرح‌های بسیار زیبا و شاد ست. این دیوار پوش‌ها همان‌طور که از اسمش پیداست به شکل رولی به بازار عرضه می‌شود. دارای رنگ‌بندی‌های مختلف در نوع ساده آن و دارای طرح‌های مختلف در نوع طرح دار می‌باشد. معمولاً ضخامت آن شش میل است و ارتفاع آن به‌تناسب اندازه قد کودک در نظر گرفته‌شده است که 113 سانتیمتر است. نصب این دیوار پوش مهدکودک، ساده است و حمل آن آسان. اما به جهت تمیز و بدون چروک‌خوردگی بودن آن، بهتر است از نصاب کمک گرفته شود.

  • دیوار پوش مهدکودک نوع پازلی:

دیوار پوش مهدکودک از نوع پازلی، زمانی که دیوار پوش‌های رولی به بازار عرضه نشده بود، همان کفپوش بود که به‌عنوان دیوار پوش مهدکودک از آن استفاده می‌نمودند. استفاده از این کفپوش‌ها به‌عنوان دیوار پوش، جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودکان نصب می‌شد. امروزه نیز بسیاری از مسئولین مهدکودک‌ها، این دیوار پوش مهدکودک را به دیوار پوش رولی ترجیح می‌دهند.

دیوار پوش پازلی در ابعاد ۱۰۰ در۱۰۰ با رنگ‌بندی‌های متنوع تولید می‌شود. این دیوار پوش‌ها به ضخامت ۱۰ و ۱۵ میلی‌متر و به‌صورت ورقه‌ای به بازار عرضه می‌شوند و به نام تاتامی نیز شناخته‌شده هستند.این نوع دیوار پوش مهدکودک را می‌توان به‌وسیله چسب به دیوار چسباند.

تاتامی دیوارپوش مهدکودک

ویژگی‌های دیوار پوش مهدکودک:

  • دیوار پوش مهدکودک ییبا و نرم است
  • این دیوار پوش‌ها بسیار سبک هستند و به‌راحتی حمل می‌شوند.
  • قابلیت ضربه‌گیری و همچنین انعطاف‌پذیری مناسب  دارد. بنابراین باعث ایمن شدن محل پوشش آن می‌شود.
  • قابل‌نصب به دیوار به‌وسیله چسب است و می‌تواند توسط هر شخصی به‌راحتی نصب ‌شود.
  • دیوار پوش مهدکودک به‌راحتی شسته می‌شود و در مقابل مواد شوینده ضعیف، مقاوم است.
  • به‌راحتی رطوبت را جذب نمی‌کند و کاملاً ضدآب است.
  • دارای طرح‌های کودکانه و رنگ‌بندی‌های متنوع شادی‌بخش است.
  • تمام دیوار پوش‌های مهدکودک، دارای گواهی بهداشت است و از مواد اولیه باکیفیت و غیر سمی تولید می‌شود تا فضای مهدکودک را مسموم نکند.
  • این دیوار پوش‌ها، عایق صوتی و دمایی(برودت و حرارت) است.

درج نظر