X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

ایمنی دیوار مهد کودک

ایمنی دیوار مهد کودک

ایمنی دیوار مهد کودک از مسائلی است که در ساخت فضای مهد کودک باید به عنوان یک آیتم مهم و اساسی به آن پرداخته شود. خانواده ها کودکان خود را با سنین خیلی کم (حدود 2 سال و کمتر) تا سنین بالاتر (حدود 6 سال و کمتر) به مهد کودک ها می سپارند تا از آن ها مراقبت کنند و یک سری مهارت های اولیه را به فرزندانشان آموزش دهند. کودکان معمولا در سنین کم بسیار بی پروا هستند و مراقبت از آن ها نیازمند توجه بسیار است. کودکان با سرعت و با خیال راحت به هر سمت می دوند و بازی می کنند. از این رو ایمنی مهد کودک ها برای حفظ سلامتی کودک بسیار اهمیت دارد؛ خانواده قبل از انتخاب یک مهد کودک برای فرزندشان تحقیق می کنند و از امکانات مناسب مانند تاتامی کفپوش مهدکودک  و ایمن بودن آن مطمئن می شوند. مسلما مهد کودک هایی مورد توجه قرار می گیرند که این اصول را رعایت کنند. در بسیاری از مهد کودک ها در راستای حفظ ایمنی دیوار مهد کودک از ضربه گیرهایی استفاده می کنند. اکثر این ضربه گیر ها از جنس فوم هستند و تولیدکنندگان برای زیبایی مهد کودک ها این دیوار پوش ها را در طرح و رنگ های شاد و زیبا تولید می کنند. با این کار ضمن حفظ ایمنی دیوار مهد کودک، به جذابیت بصری مورد توجه کودکان توجه شده است.

 

دلیل استفاده از دیوارپوش در مهد کودک

اداره بهزیستی و وزارت بهداشت در بخش نامه ای استفاده از دیوارپوش مهدکودک  را در تمامی مهد کودک ها و پیش دبستانی ها اجباری کرده. طبق این بخش نامه تمام میحط هایی که با کودکان زیر 6 سال سر و کار دارند، موظف هستن تا کلیه ی مسائل ایمنی برای حفظ سلامت کودکان را رعایت کنند. یکی از مهمترین موارد ایمنی دیوار مهد کودک است و باید از دیوار پوش های مناسب استفاده شود تا در اثر برخورد احتمالی کودک به دیوار آسیبی به کودک وارد نشود.

 

علاوه بر حفظ ایمنی دیوار مهد کودک، دیوار پوش ها فواید دیگری نیز دارند:

  • دیوارپوش در فصل سرما تا حد زیادی از سردی دیوار ها می کاهد و فضای مهد کودک راحت تر گرم می شود.
  • دیوارپوش یک حالت شبیه سازی بصری را برای کودکان به وجود می آورد که تاثیر بسزایی در بروز استعداد کودکان و رشد آن دارد.
  • دیوار پوش با رنگ بندی های شاد باعث زیبایی و طراوت فضای مهد کودک می شود و درنتیجه این طراوت و شادابی به کودک هم منتقل می شود.

نکات

  • ضخامت دیوار پوش برای حفظ ایمنی دیوار مهد کودک باید حداقل 6 میلی متر باشد، بهتر است از دیوارپوش با ضخامت 10 میلی متر شرکت نیک فوم استفاده کنید تا خیالتان از برخورد های شدید تر نیز راحت باشد.
  • دیوار پوش ها معمولا به دو حالت رولی و پازلی تولید می شوند. کیفیت دیوارپوش رولی کمی بیشتر از مدل پازلی است و البته قیمت آن هم کمی بالاتر است. معمولا از این دیوار پوش ها برای مدت طولانی (بین 10 تا 20 سال) می توانید استفاده کنید.
  • نصب دیوارپوش کار مشکلی نیست و برای نصب دیوار پوش آن ها را با چسب های مخصوص می توانید به دیوار بچسبانید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید ، قیمت دیوارپوش مهدکودک ، تاتامی ، کفپوش مهدکودک و سایر محصولات با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.

درج نظر