X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

خصوصیات کفپوش پارکتی

خصوصیات کفپوش پارکتی

در این مقاله به معرفی و خصوصیات کفپوش پارکتی می پردازیم. به طور کلی، کفپوش پارکتی یا لمینت برای پوشش کف یک محوطه و یک سطح، در طیف بسیار وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. بدون تردید، استفاده از کفپوش مناسب و باکیفیت نقش بسزایی در جذابیت و زیبایی فضای مورد استفاده از خود برجای می گذارد. امروزه متاثر از رشد و پیشرفت تکنولوژی، تولید و ساخت کفپوش پارکتی نیز با تغییر و تحولات گسترده ای همراه بوده است.

امروزه نسل جدیدی از کفپوش های پارکتی، با عنوان کفپوش پی وی سی، به علت دوام و مقاومت مناسب، در بسیاری از فضاها و در مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش پارکتی از نوع پی وی سی، به سبب مقاومت بالا در برابر گرما، رطوبت و خش خوردگی، بسیاری از نیازهای مصرف کنندگان را به نحو مطلوب برآورده می سازد. در زیر این کفپوش ها از فوم رول سایلنت استفاده می شود. بر همین اساس و به علت برخورداری از ویژگی های شاخص و برجسته، استفاده از این نوع کفپوش ها با روند رو به رشدی همراه شده است. کفپوش پارکتی از نوع پی وی سی، از دو لایه تشکیل شده که سطح زیرین آن با پی وی سی پوشش داده شده است. در حال حاضر کفپوش ها در طرح ها و مدل های متنوع و متناسب با سلیقه مصرف کنندگان و خریداران تولید و عرضه می گردد.

کفپوش پارکت اداری

اهمیت و ضرورت استفاده از کفپوش پارکتی

اگرچه استفاده از پارکت زیبایی و جلوه قابل توجهی را در فضای مورد استفاده ایجاد می نماید. اما علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری، کیفیت و مرغوبیت این محصولات نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کفپوش پارکتی از نوع پی وی سی، به علت برخورداری از متریال مرغوب و باکیفیت در ساختار خود، علاوه بر دوام و مقاومت بالا، بسیار منعطف و انعطاف پذیر می باشد. کفپوش پی وی سی، به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی مطلوب و مناسب نیز در فضای ساختمان ها، نقش بسزایی ایفا می کند. ویژگی های منحصر به فرد و متمایز این نوع کفپوش ها، استفاده از آن را در بسیاری از فضاهای اداری، تجاری و مسکونی  و همچنین طراحی رستوران و فضاهای غذاخوری و فوت کورت امکان پذیر ساخته است.

کفپوش پارکتی جایگزین مناسب و مطلوبی برای کفپوش هایی مانند سرامیک و سنگ به شمار می رود. چراکه سرامیک و سنگ با شروع فصل سرما، سرما را به وسیله کف پا، به بدن افراد منتقل می سازد. در نتیجه این امر، معضلات و مشکلاتی نظیر پا درد و کمر درد برای افراد بروز پیدا می کند. از سوی دیگر، به سبب لیز بودن سطح سرامیک و سنگ، احتمال سر خوردن افراد و بروز آسیب های جدی جسمی و فیزیکی افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مسائل و مشکلات، سفارش و خرید کفپوش پارکتی، راهکار مفید و مثمر ثمری تلقی می شود.

مشخصات بارز و خصوصیات کفپوش پارکتی

کفپوش پارکتی به علت برخورداری از متریال باکیفیت و مرغوب در تار و پود خود، به تدریج جایگزین بسیاری از مصالح و مواد در ساختمان سازی شده است. نرمی و انعطاف پذیری کفپوش پی وی سی، استفاده از آن را با سیر صعودی همراه ساخته است. کفپوش های پی وی سی، به علت نصب و تعویض راحت و آسان، از این لحاظ بسیار مناسب و مطلوب به شمار می روند. همچنین این محصول در مقایسه با سایر کفپوش ها، از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد. یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد در هنگام استفاده از کفپوش ها با آن دست به گریبان هستند، نفوذ آب در لایه های آن و در نتیجه متورم و بد فرم شدن کفپوش می باشد. کفپوش پارکتی از نوع پی وی سی، به سبب ضد آب بودن، از نفوذ آب به داخل لایه های آن جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه این امر، دیگر مشکلاتی نظیر باد کردن و متورم شدن سطح کفپوش ایجاد نمی گردد. ناگفته نماند که کفپوش پی وی سی، به سبب عایق حرارتی و آنتی باکتریال بودن، مانع از رشد و گسترش قارچ و کپک می شود. شایان ذکر است که قیمت مقرون به صرفه و مناسب کفپوش پارکتی، از نقطه نظر اقتصادی نیز سفارش و خرید آن را توجیه می کند.

 

موارد استفاده و کاربرد کفپوش پارکتی

امروزه ردپای کفپوش پارکتی در محیط مسکونی ، طراحی دکوراسیون داخلی ادارات و منازل به صورت مشهود و ملموسی به چشم می خورد. از دیگر کاربردهای این نوع کفپوش می توان به استفاده در فروشگاه ها، اماکن تجاری و سایر مکان ها مانند بیمارستان ها اشاره نمود. کفپوش پارکتی به عنوان کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی نیز قابلیت کاربرد و استفاده دارند. شایان ذکر است که مقرون به صرفه بودن کفپوش بیمارستانی ایرانی، سفارش و خرید آن را به نحو مطلوب امکان پذیر ساخته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش دیوارپوش مهد کودک طرحدار و سایر محصولات با مشاورین نیک فوم تماس حاصل فرمایید.

درج نظر