X اینستاگرام نيک فوم
کليک کنيد

مزایای تمرین یوگا

مزایای تمرین یوگا

یوگا یک تمرین ذهنی و بدنی با تاریخ 5000 ساله در فلسفه هندی است. سبک‌های مختلف تمرین یوگا موقعیت‌های جسمانی بر روی مت یوگا، تکنیک‌های تنفس و مدیتیشن و آرامش را ترکیب می‌کنند.

در سال‌های اخیر، آن را به‌عنوان یک فرم از تمرینات جسمانی بر اساس بهبود کنترل ذهن و بدن و افزایش آرامش می‌دانند. تمرین یوگا و بسیاری از رشته‌های مختلف ورزشی در عمل برای سلامت روح و جسم انسان وجود دارد. انجام یوگا تقریبا در هر مکانی با استفاده از یک زیرانداز مت یوگا امکان پذیر است.

مت یوگا نیک فوم

فواید تمرین یوگا برای بدن چیست؟

فقط 15 دقیقه یوگا در روز می‌تواند شیمی مغز شما را تغییر دهد و خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد. در هرکجا که هستید و هر کاری که انجام می‌دهید، فقط 15 دقیقه تمرین یوگا در روز انجام دهید. این کار بسیار آسان است.

  1. انعطاف‌پذیری، قدرت و وضعیت بدن و مغز را بهبود می‌بخشد.

تمرین یوگا به‌طور روزانه، بدن شما را زیبا و ماهیچه‌ای می‌کند و سلول‌های بدن شما را تحریک می‌کند. از فواید یوگا برای بدن این است که به‌طور هم‌زمان در تقویت بازوها، پاها، شانه‌ها و قدرت عضلات کار می‌کند. لازم نیست برای تمرین یوگا فوق‌العاده انعطاف‌پذیر باشید، زیبایی تمرین یوگا این است که همه انسان‌ها در تمام سطوح توانایی می‌توانند تمرین کنند.

با چند دقیقه تمرین روزانه، به‌زودی واقعاً احساس تنوع در تغییرات اخلاقی و جسمی خود خواهید کرد.

  1. روزانه یوگا به بهبود وضعیت شما کمک می‌کند.

همچنان که روی مت یوگای خود نشسته‌اید و تمرین می‌کنید، شما را مقتدرتر می‌کند. همچنین می‌توان درد کمر و دل‌درد ناشی از وضعیت بد بدن را از بین ببرد. درد پشت را کاهش می‌دهد.

  1. بهترین نوع تناسب‌اندام با یوگا اتفاق می‌افتد.

وقتی فکر می‌کنید که تناسب‌اندامتان را بهبود ببخشید، بسیاری از شما فکر می‌کنید که در ورزشگاه آموزش ببینید اما برای یوگا فرقی نمی‌کند. به یاد داشته باشید که کار کردن تنها راه برای کاهش وزن نیست. تمرین یوگا در خانه می‌تواند همان نتیجه ورزشگاه را به شما دهد. تمرینات قلبی، عملی و قدرتی را باهم ترکیب می‌کند. دیگر چه می‌خواهید؟ بهترین بخش در مورد فواید یوگا برای بدن این است که می‌توانید آن را خودتان در منزل بر روی مت یوگا انجام دهید.

  1. از فواید یوگا برای بدن، از دست دادن وزن است.

شما در تمرین یوگا برای کاهش وزن، مجبور به دویدن نیستید. تمرین روزانه یوگا باعث ازدیاد سیستم سوخت‌وساز بدن می‌شود و به کاهش چربی کمک می‌کند و منجر به کاهش وزن می‌شود. روزانه یوگا همچنین می‌تواند به بازگرداندن تعادل هورمونی در بدن شما کمک کند. تمرین یوگا آهسته و پیوسته به‌طور روزمره باعث بهبود سیستم سوخت‌رسانی و سوختن چربی می‌شود.

سطح کورتیزول، هورمون آزادشده در پاسخ به استرس و گلوکز خون در مقدار پایین، تنظیم می‌شود. روزانه یوگا پیوستگی کلی ذهن و بدن را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند به‌طور مؤثر با احساسات ناخوشایند پرخوری و سرکوب آن احساسات مبارزه کنید.

  1. به‌وسیله یوگا، انرژی خود را افزایش دهید.

فقط چند دقیقه تمرین یوگا هرروز انرژی بیشتری را در زندگی روزمره ما به وجود می‌آورد و ما را برای مدت طولانی پرانرژی و سرحال نگه می‌دارد. تمرین یوگا با همکاری منحصربه‌فرد بدن و تنفس کار می‌کند. تمرین روزانه یوگا مراکز اصلی انرژی (چاکراها) را در بدن ما بیدار می‌کند. ستون فقرات مانند تنه درختان، اجازه می‌دهد که انرژی در سراسر بدن، مانند شاخه درختان گردش کند. این باعث می‌شود که قفسه سینه‌باز شود و جذب بیشتر اکسیژن اتفاق بیفتد.

  1. کاهش استرس با تمرین یوگا:

در حال حاضر بسیاری از محل‌های کار جلسات تمرین یوگا را قبل از ناهار ارائه می‌کنند، زیرا نشان داده شده است که یوگا به‌طور شگفت‌انگیزی استرس را کم می‌کند. هر تمرین یوگا، حتی یک روزکوتاه، باید از سه عنصر تشکیل شده باشد؛ جسم، تنفس و مدیتیشن. مطالعات نشان داده است که افرادی که به‌طور منظم تمام سه عنصر را تجربه می‌کنند، قادر به تنظیم تغییرات ضربان قلب (HRV) می‌باشند. به‌طورکلی این بدان معناست که ضربان قلب آن‌ها پایین است و بدن توانایی پاسخ دادن به استرس را به نحوی بهتر انجام می‌دهد.

انواع یوگای آرامش‌بخش می‌تواند بدن و ذهن شما را آرام کند. آیا به دلیل استرس و فشار حاکی از آن، در شب شما را بیدار نگه می‌دارد؟ مطالعات نشان داده است که تمرین یوگا روزانه می‌تواند باعث کاهش یا حتی از بین رفتن کامل بی‌خوابی شود. هنگام بی‌خوابی، تمرین آرام کردن پاها، مانند جلو و عقب بردن آن‌ها یا تکیه دادن پاهای خود به دیوار و تمرین یوگا، ذهن خود را آرام کنید تا به خواب بروید.

زیرانداز یوگا ایروبیک

  1. با تمرین روزانه یوگا، به‌راحتی نفس بکشید.

تنفس عمیق و آرام‌بخش، بخش مهمی از تمرین یوگا است. تکنیک‌های تنفس یوگیک (به نام پرانایاما) بر تلاش برای کاهش سرعت تنفس و تنفس کامل از گودال معده تا بالای ریه‌ها تمرکز می‌کنند. این روش‌ها شما را آرام‌تر و متعادل‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند روزی با اعتمادبه‌نفس و آرامش روبرو شوید. تمرین‌های یوگا بر روی مت یوگا، همچنین دارای مزایای جانبی بزرگی هستند از قبیل افزایش ظرفیت ریه و حجم بیشتر آن (مقدار کل هوا که توسط ریه‌ها می‌توانند در هر زمان نگه داشته شوند). شما می‌توانید این تکنیک‌ها را هر زمان که نیاز به ریلکس روزانه دارید، انجام بدهید. آن‌ها می‌توانند به شما در حالت اضطراری آرامش ببخشند، به شما اجازه دهند که در موقعیت‌های استرس‌زا واضح‌تر فکر کنید.

  1. با تمرینات روزانه یوگا، خوشحال باشید.

اضافه کردن چند دقیقه حرکات یوگا به روال کارهای روزانه، می‌تواند شما را به یک فرد احساسی، عاطفی قوی‌تر و شادتر تبدیل کند. مطالعه اخیر نشان داده است که تمرین یوگا و مراقبه منظم موجب افزایش سطح سروتونین (هورمون شادی‌بخش) شود.

  1. یوگا، شیمی مغز شما و خلق‌وخوی شما را بهبود می‌بخشد.

مطالعه نشان داد که تمرین کنندگان یوگا در طول روز، در قسمت‌هایی از مغز احساس رضایت بیشتر دارند. مطالعه دیگری نشان داده است که بعد از تمرین یوگا سطح گاما آمینوبوتریک مغز (GABA) بالاتر است. سطح GABA بالاتر با سطوح پایین افسردگی و اضطراب همراه است. به‌طور ساده، فقط 15 دقیقه تمرین یوگا در روز می‌تواند شیمی مغز شما را تغییر داده و حالت روحی شما را بهبود بخشد.

  1. هنگام تمرین یوگا، توجه بیشتری داشته باشید.

هنگام تمرین یوگا، شما آگاهی خود را به احساسات، افکار و نفرت‌ها تغییر می‌دهید. هنگام تمرین توجه به مزایای فیزیکی و روانی مهم است این کار، بسیار متناسب با مزایای تمرین یوگا است. شما احساس آرامش بیشتری دارید و استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت. شما سطح بالاتری از انرژی و شور و شوق و اعتمادبه‌نفس خود را تجربه خواهید کرد.

  1. تمرکز را بهبود بخشید که واضح‌تر فکر کنید.

تمرین یوگا و مدیتیشن نیاز به تمرکز بر تنفس دارد. این روند تنفس، ذهن شما را آرام می‌کند و موجب آرامش روحی می‌شود. به‌عنوان نتیجه این ثبات ذهنی، می‌توان گفت شما قادر به یادآوری و حفظ اطلاعات بیشتر خواهید بود. تمرین تمرکز فقط چند دقیقه در صبح می‌تواند باعث تمرکز بیشتر در طول روز شود.

درج نظر